در انتخاب مودم ؛

اجازه ندهید لفظ قلم بودن کار دستتان دهد!

با ما همراه باشید تا بهترین و مناسب ترین مدل مودم را به شما معرفی کنیم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، انتخاب مودم هم برای خودش داستان هایی دارد، ADSL 2+ یا ADSL، چه بردی داشته باشد و … اما این که کدام یک مناسب شماست وابسته به نیاز شماست. حال در این گزارش می خواهیم به معرفی انواع مودم و این که کدام یک مناسب شماست بپردازیم.

اجازه ندهید لفظ قلم بودن کار دستتان دهد!!
قبل از هر چیز حواستان باشد گول اسم و رسم دستگاه ها یا برند را نخورید، چرا که این بزرگترین دامی است که ممکن است به آن دچار شوید. در ابتدا بگذارید به چند مفهوم ساده از انواع روتر ها (مودم ها) بپردازیم ، فقط دقت داشته باشید در این نوشته روتر تنها به مودم اطلاق می شود و منظورمان روتر افزایش پهنای شبکه نیست که اصطلاحا به آن ها ریپیتر هم گفته می شود.

برای شروع DSL به معنای خط مشترک دیجیتال (Digital Subscriber Line) است و کلا قصدش این است که بگوید یک خدمتی به شما می دهیم و پولش را می گیریم!ADSL به معنای DSL آستیمتریک یا دی اس ال نامتقارن می باشد که به منظور نابرابری سرعت آپلود و دانلود می باشد.

اجازه ندهید لفظ قلم بودن کار دستتان دهد!!

اکثر ما تنها یک کانکشن مستحکم و قدرتمند برای تماشای ویدئو ها و دریافت مطالب مورد نظر مان نیاز داریم. افرادی که دی اس ال متقارن می خواهند، معمولا تنها با یوتیوب کار می کنند و می خواهند همانگونه که فیلم مشاهده می کنند، فیلم را نیز آپلود نمایند.

مدل دیگر، همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، مدل ADSL2 یا ADSL 2+ می باشد. این مدل نیز صرفا برای نشان دادن پر سرعت بودن ارتباط مورد استفاده قرار می گیرد. یا شاید هم این که به نظر برسد در میان دیگر ارتباطات در منطقه شما پرسرعت تر است . 

در میان این اصطلاحات شاید عبارت ۸۰۲٫۱۱ کمی برایتان عجیب باشد؛ این کد که توسط IEEE (یک انجمن آزاد برای هدایت و گسترش تکنولوژی در سراسر دنیا) به Wi-Fi داده شده است یک مشخصه برای خالی نبودن عریضه می باشد!
 در این بین، کلمات و حروف انگلیسی a، b، c و … نیز وجود دارند که هر یک نشانگر یک چیز خاص می باشند. سه حرف اول، معمولا استاندارد قدیمی تری محسوب شده و سرعت آرام تری را پوشش داده و گسترش می دهند. اما حرف n نشانگر این مسئله است که توانایی هات اسپات نیز وجود دارد.
جدید ترین استاندارد، استاندارد ac می باشد که پوشش وای فای دو بانده را برایتان منزل تان با سرعت بیشتر و برد بالاتر فراهم می کند.

اجازه ندهید لفظ قلم بودن کار دستتان دهد!!

ISP هایی که قصد خرابکاری دارند!

در یک دنیای ایده آل، خرید یک روتر متناسب با آن عملکرد و نیاز شما کار آسانی است، همان را بخرید، همان را استفاده کنید. اما این دنیا به دنیای گوفی شبیه است! بیشتر آی اس پی ها یا پوشش دهنده های سرویس اینترنت، مایلند از مودم هایی استفاده نماییم که آن ها با آن کار می کنند یا خدمات شان را بر مبنای آن چیدمان می کنند. این نه تنها یک بازار آزاد نیست، بلکه به طور واضحی گزینه را برای کاربران متعددی محدود می کنند.فقط توجه داشته باشید همیشه برد، پرت و سرعت اتصالتان را با مودم مورد نیاز تان تطبیق دهید.


اجازه ندهید لفظ قلم بودن کار دستتان دهد!!

– آیا تعداد آنتن مهم است؟

نه واقعا، مگر این که از مودم تان به عنوان یک دکور استفاده نمایید!!!

– آیا رنج وابسته به ac متفاوت است؟

این را باید شما پاسخ دهید… ac همانطور که اشاره کردیم از توان ۵ گیگاهرتزی استفاده می نماید. و اگر خانه بزرگی دارید (۸۰۰-۱۲۰۰ متر مربع! یا علی!) استفاده از چند مودم به شما کمک بیشتری خواهد نمود.

– سرعت به مدل ارتباطی دارد؟

– اگر مدل مودم قبلی تان پوشش رنج شبکه اش بسیار پایین بود ، نیاز به روتر با نام روتر افزایش دهنده وای-فای دارید. این وسیله چیزی شبیه مودم است اما در واقع مانند یک آنتن مودم استفاده می کند و بدون مودم اصلی کاربرد خیلی خاصی به جز انتقال داده نخواهد داشت. روتر به معنای راه یاب است و آنتن را به جا هایی که پوشش کمتری دارد می رساند.


انتهای پیام/
برچسب ها: معرفی ، مودم ، راهنمای خرید ، wifi
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار