کسری بودجه سازمان ملل، عامل افزایش مهاجرت به اروپا

اوضاع رو به وخامت آوارگان سوری در اردوگاه های پناهجویان، به تشدید مهاجرت آنها به اروپا منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، مقامات سازمان ملل معتقدند کسری بودجه این سازمان برای حمایت از کشورهای میزبانِ آوارگان سوری، باعث افزایش مهاجرت به اروپا شده است. 

چرا که به دلیل کمبود منابع مالی، کشورهایی نظیر لبنان، اردن و ترکیه به خوبی نمی توانند پاسخ گوی نیازهای آوارگان باشند. از این رو، با رو به وخامت گذاشتن اوضاع آوارگان سوری در کشورهای مذکور، شاهد سیل مهاجرت به اروپا هستیم. 

سازمان ملل تا پایان ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) تنها به 37 درصد از وعده های مالی خود در قبال آوارگان سوری عمل کرد. این درحالیست که بودجه سال جاری میلادیِ سازمان ملل برای حمایت از آوارگان سوری، 4.5 میلیارد دلار بوده است. 

کمیسرِ عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار داشت بودجه آژانسی که وی ریاست آن را به عهده دارد به میزان 10 درصد کمتر از سال گذشته است. از این رو نمی تواند پاسخ گوی تمامی نیازهای آوارگان سوری باشد.

آژانس برنامه جهانی غذا نیز با مشکل مشابهی مواجه است. کسری بودجه این آژانس برای سال جاری میلادی، بیش از 63 درصد گزارش شده است. از این رو، مقامات برنامه جهانی غذا وادار شده اند کمک های مالیِ ماهانه به 211000 هزار آواره سوری را به نصف کاهش دهند. 
آژانس مذکور، اخیرا نیز کمک های مالی به 230000 آواره سوری در اردوگاه های اردن را به نصف کاهش داد.
مقامات سازمان برنامه جهانی غذا هشدار دادند به دلیل کاهش بودجه این سازمان، حدود 100000 آواره سوری در ماه نوامبر (31 روز منتهی به 11 آذر)، به طور کامل از برنامه دریافت کمک های مالی کنار گذاشته خواهند شد. 

سازمان بهداشت جهانی نیز همچون سایر آژانس های وابسته به سازمان ملل با کاهش بودجه مواجه است. این سازمان در سال جاری میلادی تنها 27 درصد از بودجه مورد نیاز خود را دریافت کرد.  

مقامات سازمان ملل اعلام کردند حدود 70 درصد از پناهجویانِ سوریِ ساکن در اروگاه های اردن، با شرایط بسیار بدی مواجه هستند. آوارگانی که برای یافتن شغلی مناسب و دریافت خدمات درمانی با شهروندان اردونی در رقابت هستند. از این رو، ترجیح می دهند به جای رقابت با شهروندان بومی به اروپا عزیمت کنند. چرا که اروپا بر خلاف سازمان ملل از منابع و امکانات مالی کافی برخوردار است.

انتهای پیام/


 



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار