حضور صاحبنظران داخلی و خارجی در همایش فناوری های بی درنگ و نهفته

عضو کمیته برگزاری اولین همایش سیستم ها و فناوری های بی درنگ و نهفته از استقبال صاحبنظران و متخصصان داخلی و خارجی برای شرکت در این همایش خبر داد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر علیرضا اجلالی روز یکشنبه درباره جزییات برگزاری نخستین همایش سیستم ها و فناوری های بی درنگ و نهفته گفت: این همایش در روزهای 15 و 16 مهرماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود و در روزهای 13 و 14 مهرماه نیز شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با آن هستیم.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف درباره ماهیت فناوری های بی درنگ و نهفته توضیح داد:سیستم های نهفته، کامپیوترهایی هستند که درون یک سیستم غیرکامپیوتری دیگر مانند خودرو، هواپیما و تجهیزات پزشکی قرار می گیرند و از آنجا که کاربر قادر به دیدن آنها نیست عنوان 'نهفته' به آنها اطلاق می شود.

به گفته وی فناوری های بی درنگ و نهفته، وظیفه کنترل سیستمی که درون آن قرار می گیرند را برعهده دارند که وظیفه بسیار حساسی به شمار می آید.

اجلالی درباره ویژگی بی درنگی این سیستم ها نیز گفت: این کامپیوترها محاسبات متعددی در داخل سیستم غیرکامپیوتری انجام می دهند که باید زمان دقیق عکس العمل های سیستم را محاسبه و اجرا کند به عنوان مثال، محاسبه می کنند که چه میزان دارو و در چه زمانی باید به بیمار تزریق شود و یا ترمز خودرو چه زمانی عمل کند از همین رو به این سیستم ها که عنصر زمان در آنها نقش کلیدی ایفا می کند 'بی درنگ' گفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت سیستم ها و فناوری های بی درنگ و نهفته موجب شده که طراحی و تحلیل آنها با سیستم های عادی بسیار فرق داشته باشد و در کشور ما نیز تعداد اندکی از متخصصان در این حوزه کار می کنند.

عضو کمیته برگزاری اولین همایش سیستم ها و فناوری های بی درنگ و نهفته ادامه داد: پیش از این، متخصصان سیستم ها و فناوری های بی درنگ و نهفته، مقالات علمی و آخرین دستاوردهای پژوهشی خود در این حوزه را به همایش کامپیوتر ایران ارسال می کردند که حوزه آن بسیار عمومی بود و با توجه به ضرورت توجه به این فناوری ها تصمیم گرفتیم که همایش مستقلی برای آن ترتیب دهیم.

وی تعداد مقالات ارسالی به اولین همایش سیستم ها و فناوری های بی درنگ و نهفته را 50 عنوان ذکر کرد و گفت: با توجه به تخصصی بودن موضوع همایش، ارسال 50 مقاله به دبیرخانه، رقم خوبی به حساب می آید و هیات داوران پس از ارزیابی، تعداد 15 مقاله را برای ارائه در روزهای برگزاری همایش انتخاب و معرفی کردند.

اجلالی یادآور شد: مقالات منتخب به صورت شفاهی ارائه خواهد شد که ارائه دو مقاله به زبان فارسی و 13 مقاله به زبان انگلیسی خواهد بود.

وی درباره موضوع کارگاه های آموزشی تدارک یافته در حاشیه اولین همایش سیستم ها و فناوری های بی درنگ و نهفته نیز گفت: این کارگاه های آموزشی در پنج موضوع تخصصی شامل طراحی سخت افزار سیستم های نهفته، بی درنگی در سیستم های نهفته، مباحث نرم افزاری سیستم های نهفته، اتکا پذیری و قابلیت اطمینان سیستم های نهفته و کاهش توان مصرفی در سیستم های نهفته برگزار خواهد شد.

منبع :ایرنا


انتهای پیام / 

برچسب ها: فناوری ، همایش ، استقبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.