اصفهان؛

امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و رومانی

شهردار اصفهان بر گسترش روابط اصفهان و رومانی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در دیدار با هیئت دیپلماتیک کشور رومانی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شهر اصفهان، اظهار داشت: استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی ایران به شمار می‌رودکه در نقطه مرکزی کشور واقع‌شده و دارای جذابیت‌های بالایی در عرصه گردشگری است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای صنعتی و تاریخی اصفهان بیان داشت: به تازگی شهر اصفهان به عنوان یک شهر صنایع‌دستی ثبت شده و از همین رو در این زمینه دارای پتانسیل خوبی است.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با شهر یاش رومانی گفت: ارتباط ایران و رومانی در سال‌های اخیر رابطه‌ای مثبت و قابل‌توجه بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: این دو کشور تا کنون با اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری روابط دوستی میان خود را افزایش داده‌اند.

وی با بیان اهمیت برقراری ارتباط اقتصادی و بازرگانی بین ایران و رومانی تأکید داشت: متأسفانه در چند سال اخیر ارتباط اقتصادی میان دو کشور کم بوده است که انتظار می‌رود اکنون که در دوران پساتحریم به سر می‌بریمارتباطات بازرگانیو اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

شهردار اصفهان درخصوصزمینه‌های برقراری ارتباط میان دو کشور ایران و رومانی نیز اظهار داشت: زمینه‌های خوبی در مسائل زیرساختی، گردشگری، فناوری اطلاعات و خدمات شهری وجود دارد که می‌توان با توجه به نیازهای موجود همکاری کرد.

جمالی نژاد تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و یاش، می‌توان خیلی از مسائل موجود را در قالب همین تفاهم‌نامه عملیاتی کرد البته ارتباط میان دو کشور تنها محدود به اصفهان-یاش نیست.

شهردار اصفهان بیان داشت: برای برقراری ارتباط، ما در تمام حوزه‌های شهری اعلام آمادگی می‌کنیم و امیدواریم با در نظر گرفتن بندهای توافقنامه‌های گذشته، بتوانیم روابط خوبی داشته باشیم. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.