توانایی: آزمایشات ژنتیک تومورهای سرطانی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: آزمایشات ژنتیک تشخیص و پیگیری لوسمی‌ها و برخی تومورهای سرطانی از تعهدات تحت پوشش جدید سازمان تامین اجتماعی است.

توانایی: آزمایشات ژنتیک تومورهای سرطانی تحت پوشش بیمه قرار گرفت
محمد توانایی مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تمامی آزمایشات ژنتیکی که در کتاب تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی کشور با دستورالعمل یکسان سازی بیمه‌های پایه و بسته خدمات بیماران خاص قرار دارد در تعهد بیمه تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: آزمایشات ژنتیک تشخیص پیش از تولد از تعهدات تحت پوشش این بیمه است که برای تشخیص بیماری‌های مادر زادی در 2 مرحله پیش از بارداری( روی زوجین) و دوره بارداری ( روی جنین) انجام می‌شود.

مدیر کل درمان غیر مستقیم ادامه داد:‌جهت حمایت از طرح کشوری پیش‌گیری از بیماری‌های شایع مادر زادی، هزینه آزمایشات تالاسمی و هموفیلی با ارائه معرفی نامه از پزشک مشاور مرکز بهداشت به صورت رایگان در تعهد می‌باشد.

توانایی در خصوص سایر آزمایشات تشخیص ناهنجاری‌های مادرزادی پیش از تولد افزود: سازمان تامین اجتماعی 70 درصد از هزینه تشخیص دیر ناهنجاری‌های مادر زادی از جمله دیستروفی و آتروفی عضلانی را نیز پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه این آزمایشات برای افراد مختلف و در هر سنی پذیرفته می‌شود تاکید کرد: تست‌های ژنتیک کاریوتایپ و بررسی سقط‌ها مکرر،سندرم دان، سندرم قرمز و بیماری‌های متابولیکی نیز در تعهد این سازمان است.

توانایی از دیگر آزمایشات ژنتیک در تعهدات تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گفت: پیوند اعضای بدن از جمله مغز و استخوان، تشخیص و پیگری لوسمی‌ها، برخی تومورهای سرطانی، تشخیص و پیگیری درمان بیماران هپاتیت مزمن C وB، عفونت CMV در بیماران پیوند کلیه با استفاده از این بیمه انجام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تومورها ، سرطانی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار