اردبیل؛

آزادی بیش از 3 هزار زندانی جرایم مالی و غیر عمد در کشور

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با معرفی به بانکهای عامل از زندان آزادی می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیداسدالله جولایی افزود: گسترش برنامه‌های فرهنگی در سطح اجتماع برای کاهش میزان محکومیت‌های مالی، مهریه، نفقه و تصادفات ضروری بوده و باید در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به دائمی شدن بانک‌های عامل اعطاکننده تسهیلات به مددجویان معرفی شده از سوی ستاد دیه از امسال گفت: همه ساله بانک‌های عامل تغییر می‌کرد و این مشکلاتی را برای مددجویان به دنبال داشت که با تلاش‌های صورت گرفته در تبصره یک ماده 77 قانون بودجه سال 94 آمده است که بانک‌های عامل ستاد دیه دائمی شدند و میزان اعتبار مورد نیاز همه ساله از سوی ستاد اعلام خواهد شد که امسال با معرفی بانک‌های عامل 3 هزار و 500 مددجو با دریافت تسهیلات آزد خواهند شد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با تاکید بر لزوم کار فرهنگی در سطح جامعه برای کاهش میزان تصادفات، استفاده از بیمه شخص ثالث و پیشگیری از قبول مهریه‌های سنگین بیان کرد: مردم و مسئولان باید ستاد را در اشاعه فرهنگی این کارهای مهم یاری کنند تا میزان جرایم غیرعمد و محکومیت‌های مالی در زندان‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.