اپرت «برکه حیوانات» برای کودکان

گروه موسیقی پارس به مناسبت روز کودک در هفتم، هشتم و نهم مهر ماه روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست گروه موسیقی با حضور ناصر نظر (آهنگساز و رهبر ارکستر)،‌ رضا افشاری ( مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی)، مهدی عبدالوهاب (مدیر روابط عمومی) برگزار شد.

در ابتدای این نشست ناصر نظر به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر از برنامه و تاریخ اجرایی آن گفت: این کنسرت در تاریخ هفتم، هشتم و نهم مهر به ترتیب در ساعات 17، 17:30 و 20 در تالار وحدت و در شش سانس اجرا خواهد شد. این برنامه در دو بخش که بخش اول آن کنسرت «برکه حیوانات» با آهنگسازی ناصر نظر و نویسندگی و کارگردانی ماندانا کریمی اجرا می‌شود. بخش دوم آن داستان عقاب است که ارکستر سازهای کوبه‌ای ایرانی به رهبری امیر مقرب‌صمدی به روی صحنه خواهد رفت.

در ادامه ناصر نظر در خصوص استعدادیابی و برنامه‌ریزی‌های برای حضور کودکان در گروه موسیقی کار عنوان کرد: در گروه موسیقی ما سعی می‌شود برای کودکان از مقدمات موسیقی عرف معرفی شود و نکته‌ قابل توجه این است که برای آموزش محدودیت سنی وجود ندارد و از کودکان چهار سال به بالا با هر وضعیتی حتی معلولین ذهنی، جسمی، حتی افراد نابینا می‌توانند موسیقی را یاد بگیرند.

وی افزود: از سال 2002 یونیسف برنامه‌ای را مقرر کرد که در کلیه مدارس جهانی موسیقی به صورت رسمی آموزش داده شود اما در ایران این امر صورت نگرفت و در خانه موسیقی هم این امر چیزی شبیه کمدی است و آنچه که به ما می‌گویند این است که بخشی برای موسیقی کودک در نظر گرفته نشده.

وی ادامه داد: افراد و کودکانی که در گروه ما فعالیت می‌کنند، حتما از کودکان خاص هستند که به راحتی می‌توانند در بین جمعیت به درستی اجرا کنند و ما از گروه‌مان افرادی داشتیم که توانستند مسیر خود را پیدا کنند، از جمله آقای کیارس که در ارکستر سمفونیک حضور دارد و مهدی عبدالوهاب از ثمره‌های گروه موسیقی کار هستند.

گفتنی است؛ اپرت «برکه حیوانات» اقتباسی آزاد از داستان «آهو و پرنده‌ها» اثر نیما یوشیج است و ماندانا کریمی (نویسنده و کارگردان) و لرتا آوبسیان (طراح و کارگردان حرکات) می‌باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.