مشهد؛

ضرورت تبدیل توس به محور گردشگری خراسان رضوی

ساماندهی منطقه فرهنگی تاریخی توس از اهميت ویژه ای برخوردار است و ضروری است که توس به محور گردشگري خراسان رضوی تبديل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوی گفت: مجموعه فرهنگي تاريخي توس و آرامگاه فردوسي از اهميت بالايي برخوردار است و برنامه ريزي براي اهداء جايزه جهاني فردوسي از اقدامات مهمي است كه در دست برنامه ريزي و اجراست و در همين ارتباط كميته ويژه اي در حال شكل گيري است .

وی گفت: اميدواريم بتوانیم در 25 ارديبشهت سال آينده همزمان با روز ملي فردوسي جايزه جهاني فردوسي را به فردوسي شناسان و فردوسي پژوهان اهداء كنيم.

حسين زارع صفت افزود: حكيم ابوالقاسم فردوسي جايگاه بي نظيري در سپهر ادب و شعر فارسي دارد و زبان فارسي مديون فردوسي حكيم است لذا بر همه ما لازم است تا با برنامه ريزي هاي مناسب به معرفي هرچه بيشتر اين شاعر و حكيم بلند آوازه ايران زمين كمك كنيم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوی از راه اندازي سايت الكترونيك فردوسي با هدف آشنايي هرچه بيشتر اقشار مختلف با حکیم فردوسی و معرفي منطقه فرهنگي – تاريخي توس خبر داد و گفت: بارگذاري و به روز رساني اين سايت در دستور كار قرار گرفته و به زودي شاهد به روز رساني و فعاليت اين پورتال هستيم.

به گفته زارع صفت، بهره گيري از ظرفيت هاي تشكل هاي خصوصي مرتبط با فردوسي و شاهنامه، استفاده از ظرفيت هاي مردم بومي منطقه تاريخ توس، استفاده از نظرات نخبگان، بهره گيري از تجربيات فردوسي پژوهان و فردوسي شناسان و افزايش همكاري ها براي ساماندهي منتطقه تاريخي – فرهنگي توس و تبديل توس به يك محور گردشگري مهمترين اقداماتي است كه بايد صورت گيرد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.