ایران زیرساخت و نیروی انسانی مناسبی برای سرمایه گذاری دارد

مدیر منطقه‌ای شرکت نوو نوردیسک گفت: این تفاهم نامه به ایجاد عدالت اجتماعی بهتر در حوزه سلامت و ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی ایران نیز کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌دا؛ آقای اوله مولسکوو مدیر منطقه‌ای شرکت نوو نوردیسک گفت: نوو نوردیسک یک کمپانی چند ملیتی با سابقه فعالیت 10 ساله در ایران است و این یک لحظه‌ی تاریخی برای دو طرف است.

مدیر منطقه‌ای شرکت نوو نوردیسک گفت: معتقدم ایران با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد و همچنین نیروی انسانی جوان خود می‌تواند بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله و نگاه ویژه‌ای که وزیر بهداشت ایران به حوزه سلامت دارند این زمان بهترین موقع برای شروع این همکاری است. تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد یک سرمایه‌گذاری 70 میلیون یورویی است که شرکت برای تولید نسل نوین داروها در ایران آغاز کرده است.

اوله مولسکوو گفت: تولید دارو در سرنگ‌های از پیش پر شده یک فرآیند بسیار پیچیده است و از این حیث سرمایه گذاری نوو نوردیسک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: ما همان فعالیتی را که در سایر کشورهای دنیا با همان استانداردها در ایران آغاز خواهیم کرد. با توجه به اینکه این انجام پروژه نیاز به آموزش نیروی انسانی دارد این مسئله می‌تواند در بلند مدت بسترهای مناسبی را حتی فراتر از تولید این دارو برای آینده ایران در زمینه‌های مختلف تولید دارویی ایجاد کند.

مدیر منطقه‌ای شرکت نوو نوردیسک خاطرنشان کرد: با توجه ویژه‌ای که شرکت نوو نوردیسک برای جامعه و محیط زیست قائل است این فرصت فقط یک فرصت برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود بلکه این توجه باعث می‌‎شود مسئولیت‌پذیری اجتماعی که از این شرکت‌ها انتظار می‌رود، به ایجاد عدالت اجتماعی بهتر در حوزه سلامت و ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود شرایط اقتصادی ایران نیز کمک می‌کند.

اوله مولسکوو در پایان از دکتر دیناروند و دکتر هاشمی به خاطر فراهم آوردن امکان سفر به ایران و امضای تفاهم‌نامه تشکر کرد.

شرکت نوو نوردیسک طی تفاهم‌نامه‌ای که امروز تنظیم شد متعهد شده است ظرف 5 سال آینده کارخانه بزرگ تولید داروهای بیماران دیابتی با تکنولوژی بالا را به بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار