اولاند کشورهای مخالف پذیرش آوارگان را به تحریم تهدید کرد

رئیس جمهور فرانسه تهدید کرد آن دسته از کشورهای اروپایی که پذیرای پناهجویان نیستند با تحریم مواجه می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد: کشورهای اروپایی مانند مجارستان و اسلواکی که با پذیرش آوارگان مخالف هستند، در صورتی که طرح تقسیم بندی اتحادیه اروپا را اجرا نکنند،‌ ممکن است با تحریم‌هایی مواجه شوند.

وزرای کشور اتحادیه اروپا روز گذشته با اکثریت آرا "برنامه تقسیم بندی" 120 هزار مهاجر را در این اتحادیه تصویب کردند. جمهوری چک، اسلواکی ، مجارستان و رومانی رای مخالف به این طرح دادند.

رئیس جمهور فرانسه، در حاشیه سفر به انگلیس و در آستانه اجلاس فوق العاده شورای اروپا در مورد بحران آوارگان، در این مورد هشدار داد.
"اولاند" در این باره گفت: قوانینی در اروپا وجود دارد، وقتی کسی به قانون رقابت و بسته ثبات احترام نمی‌گذارد، تحریم‌هایی وجود دارد، این حقیقت پا برجاست. در نتیجه این کشورها خود را در موقعیتی قرار می‌دهند که به ناچار آنچه از اروپا دریافت می‌کنند دیگر وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ما نمی‌توانیم از اروپا درخواست حمایت کنیم و همبستگی با اروپا را رد کنیم. هنگامی که در اتحادیه اروپا هستیم فقط برای داشتن مزیت‌ها نیست بلکه برای پذیرفتن مسئولیت نیز هست.

"توماس دو میزیر،" وزیر کشور آلمان، نیز یک هفته پیش از احتمال اتخاذ تحریم‌های مالی علیه کشورهای مخالف پذیرش آوارگان خبرداده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار