یاسوج ؛

آغاز سال تحصیلی جدید 23 هزار و 500 دانش آموز در گچساران

مدیرآموزش و پرورش گچساران گفت: این تعداد دانش آموز در 265 مدرسه و یک هزار و 200 کلاس ساماندهی شده اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ظهیرالدین پورالحسینی  افزود: تعداد دانش آموزان گچسارانی امسال نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از این تعداد 10 هزار و 969 نفر دختر و 12 هزار و 371 نفر پسر هستند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران بیان کرد: تعداد دانش آموزان ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته سه و 23 صدم درصد افزایش یافته است.

پورالحسینی ابراز داشت: تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه اول 49درصد نسبت به سال گذشته افزایش و متوسطه دوم 19 درصد کاهش داشته است.
وی دلیل اصلی کاهش و افزایش تعداد دانش آموزان گچساران را اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش به ویژه اضافه شدن پایه نهم در دوره متوسطه اول ذکر کرد.

مدیرآموزش و پرورش گچساران تعداد معلمان گچساران را دوهزار نفر برآورد کرد و گفت: 66 معلم در مقطع ابتدایی کمبود داریم که با مدیریت رفع خواهد شد.

پورالحسینی با یادآوری ساخت و ساز مدارس روستایی که در سال های گذاشته هیچ وقت بهره برداری نشد،گفت: به دلیل پدیده مهاجرت تلاش می شود کمبود کلاس های درس دانش آموزان روستایی با فضاهای پیش ساخته رفع شود.

وی همچنین از اختصاص دو خوابگاه برای دانش آموزان روستایی پسر و دختر فاقد مدرسه راهنمایی خبر داد.

پورالحسینی افزود: با هدف امکان ادامه تحصیل ، تامین غذای این دانش آموزان نیز پیش بینی شده است.

مدیرآموزش و پرورش گچساران ادامه داد: هوشمندسازی 50 کلاس این شهرستان از برنامه های سال تحصیلی جدید است که با اعتبارات داخلی انجام می شود.

وی اظهار کرد: ساماندهی سرویس مدارس، توزیع کتاب های درسی، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگی و جلی مشارکت دستگاه های اجرایی از مهمترین برنامه های پروژه مهر در این شهرستان است.

وی با اشاره به کسب 33 رتبه علمی کشوری و استانی از سوی دانش آموزان این شهرستان از یک ساله گذشته تصریح کرد: جوانان این خطه توانمندهای و ظرفیت های فراوانی دارند.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: سال تحصیلی ، کلاس ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.