بسکتبال جام ملت‌های آسیا - چین

ایران 86- ژاپن 48/ ایران غرید، آسیا لرزید

تیم ملی بسکتبال ایران نخستین دیدار خود را در جام ملت‌های آسیا با برتری 86 بر 48 برابر ژاپن به پایان رساند.

ایران 86- ژاپن 48/ ایران غرید، آسیا لرزید
به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین دیدار تیم‌ ملی بسکتبال ایران از گروه A بیست و هشتیمن دوره جام ملت‌های آسیا، ساعت 10 امروز در سالن تربیت بدنی سوشال ورک چانگشای چین برابر ژاپن آغاز شد.

مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی، پنج بازیکن استارتر تیم کشورمان در این مسابقه بودند.

تیم ایران در کوارتر نخست بیشتر به محک حریف پرداخت و در پایان این وقت به برتری 15 بر 11 رسید. محمد حسن‌زاده و سعید داورپناه هم به  عنوان بازیکن جانشین در 10 دقیقه نخست به ترکیب تیم کشورمان اضافه شدند. 

با آغاز کوارتر دوم، محمد جمشیدی که به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شده بود با یک پرتاب سه امتیازی، اختلاف ایران را بیشتر کرد. در ادامه درک باوئرمان دست به تغییرات دیگری در ترکیب تیم ملی زد و سجاد مشایخی را به جای مهدی کامرانی به میدان فرستاد. 

ژاپن بر خلاف کوارتر نخست نتوانست بازی برابر برابر ایران به نمایش بگذارد و تنها تاکه‌ئوچی از این تیم بود که با کسب 7 امتیاز عملکرد نسبتاً موفقی زیر سبد ایران داشت. ایران در پایان کوارتر دوم هم با یک سه امتیازی از سعید داورپناه به برتری 22 بر 11 رسید تا در مجموع تیم ایران در نیمه نخست با پیروزی 37 بر 22 به رختکن برود. 

با آغاز کوارتر سوم، ایران به برتری‌اش ادامه داد و با بازی خوب حسن‌زاده، کامرانی، آفاق و حدادی به برتری 21 بر 14 رسید تا در مجموع 58 بر 36 از ژاپن پیش بیفتد. حضور موثر صمد نیکخواه بهرامی در کوارتر پایانی، بازی را کاملآً یک‌‎طرفه کرد تا در کسری از زمان ایران به برتری 30 امتیازی هم برسد. ژاپن هم شکست را پذیرفته بود در کوارتر پایانی نمایش ضعیفی داشت تا در نهایت ایران با برتری 86 بر 48 و با اختلاف قابل توجهی نخستین دیدارش را به پایان برساند. ن در نخستین دیدار خود از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 مقابل ژاپن به برتری 86 بر 48 رسید.

در دیگر دیدار گروه A بعدازظهر امروز تیم هند به مصاف مالزی می‌رود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار