نظر آیت الله مصباح یزدی درباره اینترنت

قدم اول برای جامعه برگزاری آموزش‌های ساده برای مردم است که متأسفانه این آموزش‌ها به صورت شایسته اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اینترنت و تلفن همراه عامل گرانفروشی‌ها و وضعیت بدحجاب هستند. این اظهارات آیت‌ا... مصباح یزدی است که دیروز در مراسم افتتاحیه دانشگاه مجازی علوم و معارف اسلامی بیان کرد.

نکته قابل اهمیت اینکه آیت الله مصباح یزدی در مراسم افتتاح دانشگاه مجازی، اینترنت و تلفن همراه را عامل گرانی و وضعیت بدحجابی عنوان کرده‌اند .

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان این که اگر جامعه ما نسبت به جوامع دیگر سالم به شمار می‌رود به برکت نهضت حضرت امام(ره) و خون شهداست، ابراز داشت:
اگر کسی اوضاع اوایل انقلاب را با اکنون مقایسه کند مطمئنا با دیدن وضعیت حجاب، گرانفروشی‌ها و دیگر موارد تعجب می‌کند.

ایشان عنوان کردند:
  بالاترین عامل این مشکلات ایجاد شده در جامعه اینترنت و گوشی‌های همراه هستند که در این سال‌ها آثار سوء بسیاری داشتند، اگر وضعیت به همان نسبتی که در 30 سال گذشته از انقلاب پیش رفته ادامه پیدا کند وضع فرهنگی 100سال آینده چه خواهد شد.

آیت‌ا... مصباح یزدی خاطرنشان کرد:
 کسی که در کشور و نزدیک وقایع باشد چون مسائل آرام آرام پیش می‌رود نمی‌تواند زشتی‌ها را درک کند اما شخصی که پس از سال‌ها ایران را ببیند تفاوت را نسبت به سالیان گذشته حس می‌کند.
ایشان اضافه کردند:
در کنار هجمه‌های اینترنتی رسانه‌هایی وجود دارند که دائما علیه تشیع و اسلام شبهه‌پراکنی می‌کنند، در چنین شرایطی نخستین وظیفه انسان این است که خود را حفظ کند؛ گاهی شبهه‌ها به اندازه‌ای شیطانی و فنی مطرح می‌شوند که کمتر کسی تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرد. 

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نخستین قدم برای حفظ دین تقویت ایمان و اعتقادات است، گفتند: دشمنان مسائل را به گونه‌ای آراسته می‌کنند تا بتوانند در روحیات جامعه به ویژه جوانان اثرگذار باشند.وی افزود: قدم اول برای جامعه برگزاری آموزش‌های ساده برای مردم است که متأسفانه این آموزش‌ها حتی در دوران پس از انقلاب به صورت شایسته اجرا نشده است؛ مسائل اعتقادی از کودکی و از طریق کتاب‌های درسی باید به فرزندان انتقال داده شود، با کمال تأسف دشمن بسیاری از معارف را از جامعه گرفته و داستان‌های غربی را جایگزین کرده است. وی ادامه داد: مقابله با هجمه‌های دشمنان باید با آموزش‌های صحیح به تناسب زمان و با اتکا به فرهنگ اسلامی احیا شود.

منبع:روزنامه آرمان

انهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار