شهیدی که از کانادا برای جنگیدن به ایران آمد

شهید آقاسی‌زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که از زندگی مرفه در کشور کانادا دل کند و در سال 60 برای دفاع از کشور راهی جبهه جنگ شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید حسن آقاسی‌زاده فرودین ماه سال 1338 در مشهد به دنیا آمد. وی در خانواده‌ای متدین پرورش یافت و از همان کودکی ویژگی‌های برتر اخلاقی‌اش برای اطرافیانش به وضوح قابل مشاهده بود این شهید در اوج فداکاری جنگیدن برای وطن را بر منافع شخصی و زندگی در خارج از کشور ترجیح داد.

پدر شهید آقاسی‌زاده در خصوص ویژگی‌های اخلاقی وی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان که فرزندش از همان کودکی آرام و صبور بود گفت: از ویژگی‌ برجسته‌ی او احترام به والدین، فداکاری، تواضع‌ را می‌توان نام برد و به این موضوع توجه داشت که پسرم از خوردن گوشت اجتناب می‌کرد و معتقد بود این کار باعث می‌شود عزت نفسم حفظ شود. 

پدر شهید درباره دوران تحصیل فرزندش خاطرنشان کرد: وی در دوران مدرسه همیشه جز دانش‌آموزان ممتاز بود و معلمانش او را نابغه می‌دانستند. این شهید دوران ابتدایی را با معدل 20 به پایان رساند و برای دوران دبیرستان به مدرسه فردوسی مشهد رفت و در آنجا هم برتری‌هایش چه در زمینه تحصیلی و چه در سایر ویژگی‌ فردی برجسته بود.

پدر شهید در ادامه افزود: پسرم در طی سال‌های 50-55 در دبیرستان فردوسی تحصیل کرد و کلاس ششم را هم جهشی خواند و بعد از آن به علت آنکه شرایط تحصیلی در ایران آن زمان چندان رضایت بخش نبود راهی کانادا شد.

شهید‌ آقاسی‌زاده راه موفقیت‌هایش را در کانادا هم ادامه داد و با مدرک کارشناسی ارشد راه و ساختمان را در این کشور اخذ کرد و تز خود را در رشته‌ی موشک‌ سام(SAM) ارائه داد.

شهید آقاسی زاده در قاب پدرش
پدر شهید آقاسی‌زاده در خصوص دوران پس از تحصیل فرزندش گفت:‌ پسرم از همان دوران دبیرستان هم فعالیت‌هایی برای پیروزی انقلاب انجام می‌داد و اطلاعیه و صحبت‌های امام خمینی (ره) را  بین دانش‌آموزان توزیع می‌کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب و در کانادا با وجود آنکه در وضعیت خوبی قرار داشت اما عشق به وطن او را به ایران کشاند شش سال در جبهه‌های کشور به مبارزه پرداخت.

شهید آقاسی‌زاده با وجود سن و سال کمی که داشت اما قابلیت‌هایش باعث شد تا فرماندهی 31 حمله را داشته باشد.

پدر شهید به این موضوع هم اشاره داشت که فرزندش در طی این شش سال 2400 پروژه را پیاده کرده است.

شهید حسن آقاسی‌زاده از جمله  اولین افرادی  بوده است که در ایران ساخت موشک‌های زمین به هوا (sam) را انجام داده است.

شهیدی که از نبوغش بعد از شهادت تجلیل شد
حسن آقاسی‌زاده فردی ماهر و کاربلد در زمینه کاری‌اش بوده است تا آنجایی که در شرایط جنگ و جبهه تلاشش را قطع کرد و همچنان به افتخارآفرینی وی خودنمایی می‌کرد و در سال 1391 به عنوان شهید و نابغه کشور معرفی شد و بعد از شهادت به مقام سرلشگری رسید.

پدر شهید حسن آقاسی‌زاده درباره شهادت فرزندش گفت: با وجود آن‌که چندین بار مجروح شده بود و آماده‌ی اعزام به اتریش برای معالجه بود، اما به مأموریتی در منطقه ماموت عراق رفت و در همانجا در سال 66 به شهادت رسید.

آقاسی زاده مترجم امام (ره) هم بود
عمرانی، مدیر دبیرستان فردوسی، در خصوص این مدرسه و دانش‌آموزان برتری که تحویل جامعه داده‌اند، گفت: دبیرستان فردوسی از سال 1314 تاکنون برپا شده است و افرادی شایسته نظیر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و آقاسی‌زاده شهید برتر تحویل جامعه داده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر این مدارس به احترام شهید آغاسی‌زاده به نام مدرسه شاهد فردوسی نامگذاری شده است.

گفتنی است؛ آقاسی‌زاده به دلیل آن‌که بر زبان عربی و انگلیسی تسلط داشته است 14 روز در نوفل‌لوشاتو در محل اقامت امام خمینی(ره) بوده است و به عنوان مترجم فعالیت می‌کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۰۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
خیلی مردی دادا
آخرین اخبار