جای خالی خوزستانی ها در فهرست تیم ملی

همچنان هیچ بازیکنی از تیم های خوزستانی به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت نشده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارلوس کی‌روش لیست 25 نفره دعوت شدگان به تیم ملی برای بازی با عمان و ژاپن، اعلام کرد این درحالی است که مانند لیست قبلی هیچ بازیکنی از تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و استقلال اهواز به این تیم دعوت نشدند.

وقتی به جایگاه تیم‌هایی مثل استقلال اهواز و فولاد خوزستان در جدول لیگ پانزدهم نگاه می‌کنیم و عملکرد بازیکنان این تیم‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم، جای تعجب نیست که نماینده‌ای در تیم ملی ندارند، البته نباید فراموش کرد که استقلال خوزستان در این فصل با سرمربیگری عبدالله ویسی عملکرد فوق العاده‌ای داشته و در جدول 16 تیمی لیگ برتر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

بازیکنانی چون روح الله سیف اللهی، حسن بیت سعید رحیم زهیوی عملکرد قابل قبولی در استقلال خوزستان داشتند و شاید می‌توانستیم آنها را در تیم ملی ایران ببینیم.

البته در تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال اهواز، بازیکنانی هستند که کیفیت خوبی دارند مانند اسماعیل شریفات مهاجم فولاد و پرویز کریمی دروازه ‌بان آبی پوان اهوازی که در 5 بازی‌ای که در لیگ انجام داده 3 بازیکن شیت کرده، البته  در پایان هفته‌ی هفتم یک بازیکن دیگر به جمع ملی پوشان اضافه خواهد شد، اما با وضع موجود بعید به نظر می‌رسد که آن بازیکن از تیم‌های جنوب کشور باشد.

در این باره گفتگویی کردیم با هادی طباطبایی  مربی تیم ملی امید ایران، وی درباره دعوت نشدن بازیکنی از تیم‌های خوزستان به تیم ملی گفت: بازیکنانی هستند مانند پژمان منتظری و محمدحسین کنعانی که اهل خوزستان اند ولی در تیم‌های خوزستانی بازی نمی‌کنند.

ما باید به این توجه کنیم که بازیکنان خوزستانی به تیم ملی دعوت می‌شوند، همین الان در تیم امید 4 یا 5 بازیکن از جنوب کشور حضور دارند.

وی درباره فوتبال استان خوزستان و جایگاهش در ایران ادامه داد: فوتبال خوزستان جایگاه بالایی در کشورمان دارد علت این که تیم‌های فولاد و استقلال اهواز در نیمه‌ی دوم جدول قرار دارد، سیاست جوان گرایی‌ای هست که همیشه در این تیم‌ها وجود دارد.

طباطبایی در ادامه افزود: این جوانگرایی که در فوتبال خوزستان وجود دارد به آینده فوتبال کشور کمک می‌کند نتیجه گرفتن این تیم‌ها مقداری زمان می‌برد. البته خداراشکر فوتبال کشورمان به طور کلی به جوانگرایی روی آوردند و این نوید یک آینده درخشان را می‌دهد.

مربی تیم ملی امید درباره افت کیفیتی تیم‌های خوب کشور بیان کرد: تیم فولاد خوزستان به دلیل سرباز شدن برخی از بازیکنانش دچار تحول گسترده شده و مقداری زمان می‌برد که این باشگاه درباره خودش را پیدا کند.

طباطبایی در پایان اضافه کرد: درست است که برخی از بازیکنان با سن و سال بالا در تیم‌های خوزستان فعالیت می‌کنند، اما بیشتر بازیکنانش جوان اند فکر می‌کنم ظرف یکی دو سال آینده آنها را در تیم ملی ببینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار