یاسوج ؛

جوان 25 ساله ناجی 4 بیمار شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای 2 کلیه، کبد و پانکراس جوان ۲۵ساله اهل سرفاریاب چرام که بر اثر سانحه دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود : اهدای 2 کلیه، کبد و پانکراس جوان ۲۵ساله اهل سرفاریاب چرام که بر اثر سانحه سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: با پیشنهاد واحد پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه و پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم وهاب عارفی، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با اهدای این اعضای بدن بیمار مرگ مغزی،چهاردهمین بیمار مرگ مغزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌جاری است که اعضای بدن وی به بیماران اهداء شد.


انتهای پیام /ی
برچسب ها: اهدا عضو ، بیمار ، مرگ مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.