آیا منطقه کاتالونیا استقلال پیدا می‌کند؟

برگزاری انتخابات منطقه‌ای در کاتالونیا به استقلال این منطقه قوت بخشیده است.

آیا منطقه کاتالونیا استقلال پیدا می‌کند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، فردا در کاتالونیا (در اسپانیا) انتخابات منطقه ای برگزار خواهد شد. این فرصت انتخاباتی به یک همه پرسی درباره استقلال این منطقه تبدیل شده است. نظرسنجی ها حاکی از پیروزی استقلال طلبان است.

در همین زمینه، گزارشگر این شبکه از شهر بارسلونا در اسپانیا در گزارشی اعلام کرد، در آستانه برگزاری انتخابات منطقه ای در اسپانیا به سر می بریم. روزنامه ها به تازه ترین تبلیغات انتخاباتی در این کشور بویژه تبلیغات انتخاباتی برگزار شده دیشب، پرداخته اند.

یکی از پرتیراژ ترین روزنامه های اسپانیا به برگزاری انتخابات در کاتالونیا پرداخته است. این روزنامه به تازه ترین تبلیغات انتخابانی حامیان «آری»، یعنی ائتلافی که از احزاب راست و چپ تشکیل شده و دیشب در اینجا در بارسلونا حدود ده میلیون نفر از حامیان خود را گرد هم آورده بود، پرداخته است. 

در همین زمینه، "ماس" رئیس کنونی منطقه کاتالونیا از شهروندان خواست به استقلال این منطقه رای دهند. برای او رای دادن به استقلال کاتالونیا به معنای حیثیت و آزادی است. 

اما دیشب، تجمع های انتخاباتی حزب مردمی اسپانیا، یعنی حزب متبوع "ماریانو راخوی" نخست وزیر این کشور نیز برگزار شده و او در این مراسم خواستار حفظ وحدت در اسپانیا شده است. در این مراسم، "سارکوزی" رئیس جمهور پیشین فرانسه نیز حضور داشته و اعلام کرده، اتحادیه اروپا فقط خواستار اسپانیای واحد است. 

گزارشگر شبکه اعلام کرد، چنانچه شاهد آن هستید، این انتخابات منطقه ای یک بار دیگر به یک همه پرسی تبدیل شده است. اما این انتخابات در سطوح ملی دارای ارزش خیلی مهمی است. چرا که تا چند ماه آتی و در ماه دسامبر، انتخاباتی سیاسی در اسپانیا برگزار خواهد شد. بنابراین، بدون شک، معادلات منطقه ای اهمیت قابل توجهی خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار