شهنازی: کم‌تجربگی کار دست کواچ داد

کارشناس والیبال ایران با بیان این که کواچ مربی خوبی است، اظهار کرد: کم تجربگی این مربی در رده ملی کار دستش داد.

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتایج تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام جهانی 2015 گفت: به اعتقاد من مهم‌ترین عامل در عدم کسب نتیجه از سوی تیم ملی والیبال ایران در مسابقاتی که پشت سر گذاشتند، کم بودن انگیزه و شرایط روحی نفرات تیم بود. اتفاقی که پس از ولاسکو رفته رفته تیم ملی والیبال ایران را تحت تاثیر قرار داده است و هنوز رفع نشده است.

این مربی والیبال افزود: این روزها سیل انتقادات به سوی والیبال و به خصوص به سمت کواچ روانه شده است که به نظر من کاملا به جا و صحیح است. تیمی که در مسیر پیشرفت قرار داشته است نتوانست انتظارات را برآورده کند و اینگونه انتقادات در راستای بهبود وضعیت تیم لازم است.

وی خاطرنشان کرد: کواج مربی فنی و خوبی است و به دانش روز والیبال در جهان آشناست اما متاسفانه کم تجربگی به خصوص در رده ملی کار دست این مربی داد. این که یک مربی تمام فاکتورهای مناسب فنی را در یک تیم در اختیار داد و باز هم نتیجه لازم را کسب نمی‌کند تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن عدم کنترل صحیح بر شرایط روحی و روانی تیم است.

شهنازی درباره نتایج ضعیف تیم ملی جوانان ایران به وجود برخی ضعف‌های عمده در این تیم اشاره کرد و  ادامه داد: این موضوع بسیار سوال برانگیز است که وقتی یک تیم در چند تورنمنت و مسابقه نتایج قابل قبولی را کسب نمی‌کند چرا فدراسیون والیبال همچنان علاقه‌مند به خفظ همان کادر فی سابق است؟ به نظر من کادر فنی تیم‌های والیبال ایران در رده‌های مختلف نیاز به بازنگری و تغییر و .تحول اساسی دارد.

سرمربی فصل قبل تیم آلومینیوم هرمزگان در پایان گفت: خوشبختانه نتایج ضعیف تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی رقم خورد تا ما هنوز هم به سب سهمیه مسابقات المپیک امیدوار باشیم. زمان زیادی تا شروع آن مسابقات در اختیار داریم و مسئولان والیبال باید فکر اساسی درباره بهبود اوضاع فعلی والیبال بکنند. خوشبخانه رئیس فدراسیون تصمیم به برپایی کارگروهی در همین رابطه کرده است که امیدواریم این کارگروه به زودی تشکیل شده و در نهایت هر چه رخ میدهد به سود والیبال ایران و در راستای المپیکی شدن این رشته محبوب باشذ. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار