جاسوسی ستاد ارتباطات دولت انگلیس از کاربران اینترنتی

ادوارد اسنودن در افشاگری های اخیر خود از جاسوسی ستاد ارتباطات دولت انگلیس از همه کاربران اینترنتی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، اسناد جدیدی که به تازگی بوسیله "ادوارد اسنودن،" افشاگر کنونی و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در پایگاه اینترنتی "اینترسپت" منتشر شد نشان می دهد ستاد ارتباطات دولت انگلیس در عملیاتی به نام "کارما پلیس"از همه کاربران اینترنتی جاسوسی می کرده است.

به گزارش پایگاه افشاگری اینترسپت، ستاد ارتباطات دولت انگلیس این عملیات را از سال 2009 بدون اخذ مجوز قانونی آغاز کرد. این عملیات در سال 2007 و 2008 برای جاسوسی از همه کاربران اینترنتی و شنود الکترونیک وبسایتهایی که کاربران به آنها مراجعه می کردند، طراحی شد. شنود الکترونیک، نوعی عملیات جاسوسی است که اطلاعات بوسیله سیگنال های الکترونیک جابجا می شود. 

گزارشها حاکی از آن است که این ستاد تا سال 2012، روزانه حدود 50 میلیارد سوابق اینترنتی جمع آوری کرد. این اطلاعات برای بررسی های پیشرفته تر بوسیله تحلیلگران، ذخیره شده است.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس نهادی است که مسئولیت عملیات جاسوسی سیگنال، عملیات نظامی و حفاظت اطلاعات را بر عهده دارد. این سازمان به صورت موازی با ام آی 6، ام آی 5 و سازمان اطلاعات مخفی انگلیس فعالیت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار