یاسوج ؛

اجرای 30 طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ارایه 30 طرح گردشگری پیشنهادی و قابل توجیه اقتصادی در این استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجرای 30 طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمدگروه استانهای باشگاه خبرنگاران از یاسوج محمود افزود: میزان سرمایه گذاری این تعداد طرح افزون بر یک هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: این طرح ها بیشتر در حوزه ایجاد زیرساخت های گردشگری، ساخت اردوگاه های بین راهی ، هتل و کمپینگ های اقامتی برای گردشگران است.

باقری از افزایش 90 درصدی گردشگران خارجی و 260 درصدی گردشگران داخلی به این استان در شش ماه اول امسال نسبت به شش ماه دوم سال 93 خبر داد.

وی تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال 93 حدود 16 هزار و 799 نفر و در شش ماهه اول امسال بیش از 44 هزار نفر در هتل های این استان پذیرش شدند.

باقری اظهار کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته 397 گردشگر خارجی وارد کهگیلویه وبویراحمد شد و در هتل های این استان اقامت گزیدند که این تعداد در شش ماهه اول امسال به 758 نفر رسید.

باقری مجموع اعتبارات تخصیص یافته استانی در حوزه گردشگری در سال جاری را نیز افزون بر 13میلیارد ریال ذکر کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این استان تکیه بر فرهنگ سازی است، گفت: تمامی برنامه ها ، اقدامات و سیاست های ابلاغی و اجرایی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور در دوسال گذشته نیز بر پایه همین مهم استوار بوده است.

وی بیماری و بستری شدن یکی از گردشگران خارجی اهل کشور فرانسه و استقبال صمیمی و توام با محبت و رافت متولیان امر با وی را در بیمارستان شهید بهشتی یاداور شد و گفت: این برخورد شایسته خود نمونه بارز و مصداق عینی از فرهنگ ایرانی و اسلامی و رسم مهمان نوازی مردمان استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

باقری به دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ها و رویکرد این اداره کل علاوه بر شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای گردشگری بر تامین و استاندارد سازی زیرساخت ها نیز استوار است.

وی برگزاری جشنواره شبهای تابستان یاسوج با حضور شش استان کشور، افزایش 100 درصدی دفاتر خدمات مسافرتی از هشت مورد تا قبل از دولت یازدهم به 16 مورد، ساماندهی تابلوهای گردشگری ، چاب کتاب کهگیلویه وبویراحمد سرزمین زیبایی های باشکوه به دو زبان فارسی و انگلیسی در چهار هزار نسخه و ساخت مستند 40 دقیقه ای سرزمین آریوبرزن را از مهمترین برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی خود برای معرفی ظرفیت های گردشگری و میراث معنوی استان در یک سال گذشته اعلام کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.