استاندار خراسان رضوی؛

استفاده از شرایط پسا تحریم در راستای تقویت اقتصاد خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت : در شرایط پسا تحریم، راهبرد اصولی ما توجه به سیاست ها و الزامات اقتصاد مقاومتی و حمایت همه جانبه از تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان افزود: در همین راستا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فعال شده و حمایت از تولید، تلاش برای تسهیل و افزایش صادرات و توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان، با جدیت دنبال می شود.

وی توجه به اولویت ها و اتمام پروژه های نیمه تمام را به منظور ارتقای سطح برخورداری و تحقق توسعه متوازن ضروری دانست و گفت: هم اکنون چهار هزار و 791 پروژه با اعتباری بالغ بر 955 میلیارد تومان شامل پروژه های ملی، استانی، مصوبات سفر، زیارت و تحرک بخشی به اقتصاد در استان در حال اجرا است.
استاندار خراسان رضوی افزود: این پروژه ها در 28 شهرستان در حال اجرا است که فرمانداران باید برای اولویت بندی و تسریع در روند بهره برداری از آن ها برنامه ریزی و تلاش کنند.

رشیدیان گفت: در شرایط جدید، هیئت های خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در استان ابراز علاقه می کنند و تاکنون نیز چندین گروه به همین منظور به خراسان رضوی سفر کرده و در ماه جاری نیز میزبان هیات های جدیدی هستیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره مناسبت های مهر ماه و هفته دفاع مقدس، گفت: رسالت ما در این دوران بزرگداشت و استمرار یاد و خاطره شهادت و زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عنصر و مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

تکریم بازنشستگان، تقدیر از عوامل نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا، تجلیل از آتش نشانان به خاطر روز آتش نشان، برنامه ریزی برای تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از بروز معلولیت ها، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از جمله تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.

وی در ادامه ضمن تسلیت حادثه مصیبت بار منا و همدردی با بازماندگان، برای مصدومان این واقعه تاسف بار از خداوند متعال شفای عاجل طلب کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: بی کفایتی و سهل انگاری دولتمردان سعودی و خطای بزرگ آنان در مدیریت مراسم حج موجب بروز این فاجعه انسانی شد.

رشیدیان بر مدیریت حج به عنوان عظیم ترین اجتماع مسلمانان، با کمک کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت همگان تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.