اهواز؛

زمین های خوزستان رفع تصرف شدند

جانشین دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری خوزستان از رفع تصرف 1675 هکتار از زمین های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان؛ احمدرضا رشیدی بیان کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت صیانت از محیط زیست و جلوگیری از تعدی و تخریب منابع طبیعی به ویژه جنگل ها، مراتع و منابع آبی و تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی و همچنین با عنایت به بخش نامه صادره از سوی رئیس قوه قضاییه در این خصوص، ماهانه و به صورت مستمر جلسات خود را با حضور مسئولان ذی ربط برگزار می کند.

وی به غصب 1675 هکتار از زمین ها توسط زمین خواران در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این زمین ها رفع تصرف و برای برگشت به وضع قبلی به دولت بازگردانده شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در سال 1393، 8 جلسه برگزار و به 100 پرونده رسیدگی شد که طی آن 1675 هکتار از اراضی دولتی با ارزشی بالغ بر 309 میلیارد ریال، رفع تصرف شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان مهم ترین مصوبات و اقدامات صورت گرفته را به شرح ذیل اعلام کرد:

1) تعیین شعب ویژه رسیدگی در موارد مرتبط با حفظ حقوق بیت المال
2) تأکید بر اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد به نام دولت
3) قلع و قمع بناهای فاقد مجوز در حاشیه شهرها
4) جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه های استان
5) تأکید بر اجرای سریع آرای صادره جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال
6) بررسی چگونگی واگذاری اراضی پادگان های رها شده سپاه
7) اهتمام بر ایجاد کمربند سبز در جوار حاشیه شهرها جهت تثبیت اراضی و جلوگیری از تجاوزات احتمالی و بررسی پروانه بهره برداری معادن در راستای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی
8) تعقیب کیفری تمام افراد دخیل در صدور پروانه بهره برداری در معادن
 
رشیدی با بیان اینکه هم اکنون تغییر کاربری اراضی در شهرستان های دزفول، شوشتر و شوش به حداقل رسیده است، اذعان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه ریزی و استراتژی راهبردی این شورا در سال جاری، شاهد کاهش زمین خواری و تصرفات در منابع طبیعی استان باشیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.