نوربخش در نشست خبری فستیوال موسیقی تهران:

300 میلیون بودجه خانه موسیقی تنها صرف هزینه‌های جاری می‌شود

جشنواره موسیقی تهران از تاریخ دوازدهم تا چهاردهم مهر ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست برگزاری دومین فستیوال موسیقی تهران و جشن شانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی ایران با حضور حمیدرضا نور بخش «مدیر عامل خانه موسیقی» و محسن رجب پور «مدیر اجرای کنسرت‌ها» برگزار شد.

در ابتدای مراسم حمید رضا نور بخش پس از ابراز تاسف در خصوص حادثه منا و تسلیت به بازماندگان درباره برنامه‌های جشن توضیح داد.

وی افزود: در آستانه برگزاری شانزدهمین سالگرد خانه موسیقی و جشن سالانه که آن را به فستیوالی با نام «فستیوال موسقی تهران» برگزار خواهیم کرد طبق برنامه‌های چنین مراسم‌های معمولاً دراین مکان خاص برگزار می‌شود که ما سال گذشته عمارت مسعودیه را که از نمادهای خوب شهر تهران می‌باشد انتخاب کردیم، اما به دلایلی امسال طبق نظر مسئولین این امر میسر نبود زیرا  اجازه پوشاندن حوض میانی عمارت را امسال ندادند و  فضای پراکنده‌ای برای حضار شنونده به وجود می‌آمد که فضا برای برگزاری کنسرت نامناسب می‌شد.

وی ادامه داد: پس از آن با مسئولین برج میلاد صحبت کردیم که با ما همکاری خوبی داشتند در نهایت تصمیم بر این شد که پنج شب اجرای ما به ترتیب ابتدا شهرام ناظری، ارکستر ملی، ارکستر سمنفونیک، محمد علیزاده و در شب پایانی با برگزاری جشن و اجرای موسیقی نوای سپری شود.

وی ادامه داد: در شب پایانی از برنامه‌های جشن، اجرای موسیقی سنتی و کلاسیک، استفاده از استعدادهای درخشان و نوجوانان مستعد در عرصه موسیقی استفاده خواهیم کرد و در نهایت آلبوم برگزیده که در دو بخش کلاسیک و سنتی را معرفی خواهیم کرد و در بخش رهبر ارکستر، نوازندگی، خوانندگی و تعدادی از بانوان هنرمند در عرصه موسیقی تقدیر به عمل خواهیم آورد.

وی عنوان کرد: هیئت داوران فریدون شهبازیان، هوشنگ کامکار، شهران ناظری، عباس خوش دل و میلاد کیایی می‌باشند.

در ادامه نور بخش در خصوص علت نبود بخش بین الملل در این جشن موسیقی توضیح داد: ابتدا برنامه ریزی برای حضور گروه‌های مختلف از دیگر کشورها انجام شده بود، اما به دلیل به هم خوردن برنامه‌ریزی مکانی و جا‌به‌جایی تاریخ برگزاری مجالی برای حضور این گروه‌ها وجود نیامد.

وی افزود: این مراسم جنبه حمایت مالی  برای خانه موسیقی دارد، درست است که ما از سمت شهرداری و ارشاد بودجه دریافت می‌کنیم، اما اگر به تمام تعهدات شان عمل کنند تنها سالیانه 300 میلیون تومان بودجه خانه موسیقی می‌شود که آن هم صرف هزینه‌های جاری و حقوقی کارکنان و سایر مراسم‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.