اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سوء مدیریت آل سعود در مراسم حج نشان از بی‌کفایتی آنها است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: سوء مدیریت آل سعود در مراسم حج که تنها یکبار در سال برگزار می‌شود، نشان از بی‌کفایتی آنها است.

عدم مدیریت عربستان در مراسم بین‌المللی حج نشان از بی‌کفایتی آنها استحجت‌الاسلام "سیدرضا اکرمی" عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به فاجعه دردناک منا در روز عید قربان و کشته‌شدن بیش از 2000 حاجی در این فاجعه اظهار داشت: دولت عربستان سعودی در طول سال فقط یک مراسم بین‌المللی و شکوهمند دارد و آن مراسم حج است که اگر نتواند از جهات گوناگون آنرا مدیریت کند حتما بی کفایتی خودش را اثبات می‌کند.

وی با بیان اینکه برای آل سعود حتی ماه‌های حرام قابل احترام نیست، افزود: سعودی‌ها حتی در ماه‌های حرام ذی‌القعده و ذی‌الحجه عملیات خود را در یمن دنبال می‌کند و این نشان‌دهنده این است که جان مسلمانان برایشان مهم نیست.

اکرمی در پایان تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید از دولت آل سعود به دلیل عدم تعهد در قبال جان حجاج بیت الله الحرام شکایت کنند.

گفتنی است در فاجعه‌ای که در روز عید قربان در منا رخ داد، بیش از 2000 حاجی از کشورهای مختلف جان باخته و حدود 1500 نفر نیز مجروح شدند.

بر اساس آمار سازمان حج و زیارت، تاکنون 155 حاجی ایرانی بر اثر این واقعه جان خود را از دست داده، 103 نفر مجروح و 321 نفر دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهایی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار