رشت؛

برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی اکو در لاهیجان

بیستمین نشست کمیسیون فرهنگی اکو در لاهیجان برگزار شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ در این نشست 2 روزه سفرای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، جانشین سفیر ایران در سازمان همکاری اقتصادی اکو و رییس موسسه فرهنگی اکو حضور دارند.

استاندار گیلان در این نشست با بیان اینکه کشورهای عضو اکو 350 میلیون نفر جمعیت را شامل می شوند گفت : اگرچه تشکیل اکو از ابتدا بر مبنای تعاملات اقتصادی بوده است اما توسعه کشورها اگر بر پایه منابع انسانی و توسعه فرهنگ محور نباشد دیری نخواهد پایید و گردباد حوادث سیاسی و قدرت طلبی سیاست مداران شعله های رابطه را خاموش خواهد کرد.

محمد علی نجفی افزود : اميدواريم این نشست سرآغازی برای توسعه روز افزون همکاری و مشارکت فراگیر دراجرای برنامه های مشترک فرهنگی باشد تا در اجرای این برنامه ها وجوه مشترک فرهنگی میان اعضا تقویت شده و به هم افزایی تلاش ها برای دستیابی به اهداف سازمان همکاری اقتصادی منجر شود.

بیستمین نشست کمیسیون فرهنگی اکو تا امروز ادامه دارد و در آن در زمينه ارتباط با مسائل مربوط به موسسه فرهنگی اکو بحث و تبادل نظر می شود .

بازدید از موزه تاریخ چای و مزار کاشف السطنه بانی چای ایران و جاذبه های شهر لاهیجان و تله کابین از برنامه های جنبی این نشست است.

سازمان اقتصادی اکو سازمانی اقتصادی و منطقه ای است و کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1964 میلادی نخستین بار این سازمان را پایه ریزی کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.