تاکنون هیچ موردی از کرونا ویروس گزارش نشده است

وزیر بهداشت گفت: تا به حال هیچ موردی از ویروس کرونا در بین حجاج ایرانی مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار شب گذشته خود با خانواده شهید غلامرضا رهبر در خصوص ورود ویروس کرونا به کشور از طریق حجاج تاکید کرد: کلیه کشورهایی که حجاج را به عربستان اعزام کرده اند باید مراقبتهایی را طبق  مقررات سازمان های بین المللی در این خصوص رعایت کنند.

وزیر بهداشت گفت:  ایران نیز این مراقبت ها را از طریق مدیران کاروان ها، تیم های پزشکی سازمان حج و زیارت و تیم های بهداشتی وزارت بهداشت در مبادی ورودی حجاج و نقاط مرزی اجرا می کند.

دکتر هاشمی با تاکید بر این که ما وظایف خود را در زمینه پیشگیری و مراقبت به نحو احسن انجام می دهیم خاطرنشان کرد: جای هیچ گونه نگرانی برای حجاج و خانواده های آنها نیست و حجاج و خانواده ها فقط باید مطلع باشند که این بیماری مسری است.

وزیر بهداشت همچنین در مورد حادثه منا و امکان حضور مسئولین جمهوری اسلامی ایران در عربستان گفت: طبق مذاکراتی که رییس جمهور با روسای جمهور برخی کشور ها داشت بنا شد وزیر بهداشت به این کشور سفر کند.

وی افزود: دولت عربستان با سفر گروه پزشکی موافق کردند که امروز عازم این کشور خواهیم شد تا هماهنگی های لازم را با طرف سعودی و تیم پزشکی حج و زیارت به عمل آوریم.

دکتر هاشمی در خصوص برنامه های سفر به عربستان گفت: در طول این سفر از وضعیت مجروحین اطلاع دقیقی خواهیم یافت و از سوی دیگر نیز باید اعزام اجساد درگذشتگان به کشور را تسریع بخشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: مهم ترین موضوع در خصوص حادثه منا، مفقودین هستند که کار بسیار دشوار و زمان بری است و صبوری خانواده های آنها و در عین حال، پیگیری مداوم مسوولان در این زمینه بسیار مهم است و امیدواریم این کار دشوار به درستی انجام شود تا بتوان خانواده ها را هر چه زودتر از نگرانی خارج کرد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.