مشهد؛

برگزاری هشتمین اجلاس بزرگداشت غدیر با شعارآخرین ابلاغ ، برترین میثاق در مشهد

رئیس اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر از برگزاری هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید جعفر سیدان افزود: هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر با پیام مراجع عظام تقلید آیت الله صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی آغاز به کار می کند.

وی عید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان دانست و افزود: دلیل اهمیت این روز آن است که حقایق مکتب وحی و مسائل اخلاقی، فردی، اجتماعی، عبادی و اقتصادی در واقعه­ی غدیر توسط حضرت محمد(ص) به مردم اعلام و حضرت علی(ع) در این روز به امامت مسلمانان معرفی شد.

رئیس اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر گفت: ولایت و سرپرستی در جامعه اسلامی با جریان غدیر خم ارتباط تنگاتنگی دارد و در جامعه ما نیز رهبری به معنای واقعی معنا پیدا کرده که همان امتداد جریان غدیر است.

آیت‌الله سیدان به عید غدیربه عنوان یکی از مهمترین و ارزشمندترین اعیاد شیعیان تاکید کرد و ادامه داد: برای بزرگداشت و برگزاری اجلاس سالانه غدیر همه دست‌اندرکاران و مسئولان باید نگاه خاص و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر علمی هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر نیز با بیان اینکه این اجلاس 7 روزه از 9 مهر آغاز و تا 11این ماه در محل هتل الغدیر مشهد ادامه داردگفت: سه شب از این اجلاس ویژه عموم و چهار شب دیگر به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

هادی وکیلی افزود: شعار این دوره از اجلاس آخرین ابلاغ ، برترین میثاق انتخاب شده و از حضور اساتید برجسته و صاحب‌نظر در رابطه با خصوصیات غدیر به‌صورت تخصصی وعلمی از جمله آیت‌الله حسینی قزوینی، آیت‌الله میلانی، آیت‌الله توحیدی، حسام العباد، سبحانی، علی الشیخ در قالب سخنرانی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: در هرشب از برگزاری این اجلاس دو استاد از حوزه و دانشگاه نیز به سخنرانی میپردازند، همچنین از برنامه‌های جنبی این همایش می توان به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اشاره کرد.

وکیلی با اشاره به موضوعات ولایت حدیث غدیر، معرفت حجت معصوم، فراگیری آموزه‌های اعتقادی، آثار تربتی و اجتماعی غدیر، مخالفان جریان حاکم بعد از رحلت پیامبر(ص)، مضمون معارف توحیدی مستتر در خطبه غدیر، ادامه داد: این موضوعات در اجلاس غدیر مورد بررسی قرار می­گیرد.

وی اظهار کرد: در هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر مجتمع علمی فرهنگی غدیر، مرکز تحقیقات اسلامی، شورای رسیدگی به امور مساجد، نیروی انتظامی و شهرداری مشهد نیز مشارکت و همیاری دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.