اصفهان؛

برنامه ریزی سفرهای درون شهری تاثیر 40 درصدی دربهره وری معابردارد

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان گفت: براساس مطالعات انجام شده برنامه ریزی سفرهای درون شهری اصفهان تامیزان 40 درصددربهره وری معابرتاثیردارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان علیرضا صلواتی پیرامون برنامه ریزی شهروندان برای سفرهای درون شهری، بیان داشت: سفرهای درون شهری به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول سفرهای منظم که در ساعات خاصی از شبانه روز انجام می شوند مثل سفرهای تحصیلی یا سفرهای کاری و دسته دوم سفرهای نامنظم که برای انجام خرید ، دیدار دوستان و یا تفریح انجام می شود.


وی تاکید کرد: برای سیاست گذاران شهری که در بحث برنامه ریزی حمل و نقل دخالت دارند ، سفرهای منظم هم سخت است و هم آسان ، زیرا اینگونه سفرها بعضی از سرویس دهی ها را در ساعاتی خاص طلب می کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای سفرهای نامنظم بایستی برنامه ریزی انجام شود ، ادامه داد: به عنوان مثال سفرهای دورن شهری برای انجام خرید را می توان با برنامه ریزی در ساعت های غیر پیک و پرترافیک انجام داد تا استرس کمتر و آرامش بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده برنامه ریزی سفرهای درون شهری اصفهان تا میزان 40 درصد در بهره وری معابر تاثیر دارد، از شهروندان خواست برنامه ریزی برای سفرهای درون شهری خود به منظور کاهش ترافیک را فراموش نکنند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.