در مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس جمهور پرتغال: از توافق هسته ای ایران استقبال می کنیم

آنیبال کاواکو سیلوا اعلام کرد: من از توافقی که بر سر برنامه هسته ای ایران حاصل شده است، استقبال می کنم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنیبال کاواکو سیلوا، رئیس جمهور پرتغال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: من از توافقی که بر سر برنامه هسته ای ایران حاصل شده است، استقبال می کنم.

حالا به عهده همه طرفین است که اجرایی کامل آن را تضمین کنند.

وی در ادامه درباره سوریه گفت: اوضاع فاجعه بار انسانی در سوریه، عراق، لیبی و دیگر مناطق سبب می شود که ما به روشی مسئولیت بار وارد عمل شویم.

برخی از این بحران ها و از جمله در سوریه تا کنون سبب کشته شدن هزاران نفر و افزایش بیشترین شمار آوارگان پس از جنگ جهانی دوم شده است.

هر چه دستیابی به راه حل دیر اتفاق بیفتد این موضوع سبب بدتر شدن وضع موجود و آسیب شمار زیادی از افراد می شود.

پرتغال در راستای وظیفه انسانی خود از آمادگی خود برای پذیرش هزاران نفر از افراد آواره و نیازمند خبر داده است.

رئیس جمهور پرتغال در ادامه گفت: من از این فرصت برای تشکر از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل استفاده می کنم. شرافت زندگی انسانی از ارزش والایی برخوردار است که ما متعهدیم که به آن احترام بگذاریم. در چند سال اخیر ما با تهدید تروریسم و به اشکال وحشیانه آن روبرو بوده ایم.

مبارزه با این پدیده به عزم جدی جامعه بین المللی نیازمند است. پاسخگویی به این تهدید به نیروهای موثری نیازمند است که با عواملی که منجر به افراط گرایی خشونت بار منجر می شوند، مقابله کنند. این موضوع به عملکرد موثر سازمان های بین المللی و مذهبی نیازمند است.

وی درباره موضوع فلسطین گفت: لازم است در اینجا نگرانی خود را درباره بن بست ایجاد شده در روند مذاکرات صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) اعلام کنم.

هیچ صلح بادوامی بدون راه حلی منصفانه برای مسئله فلسطین که امنیت اسرائیل را تضمین کند، وجود نخواهد داشت.

ما از تمامی طرفین می خواهیم که مذاکرات صلح را از سر بگیرند و ما متقاعد شده ایم که تنها راه حل برای این منازعه تنها می تواند بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و راه حل دو کشور که در کنار هم همراه با دموکراسی، صلح و ثبات زندگی کنند، وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار