این گل‌فروشی بدون فروشنده اداره می‌شود

درب این مغازه هیچ‌گاه در طول روز بسته نمی‌شود. صاحبان این گل فروشیِ حوالی حرم، آنقدر به مشتریان خود اعتماد دارند که زمان بیرون رفتن از مغازه آن را نمی‌بندند و فقط به نصب تابلویی روی صندوق بسنده می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این گل‌فروشی برای زائرانی است که به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی و اهل قبور می‌آیند و دوست دارند که با شاخه‌گلی به دیدار عزیزشان بروند.

«محمدعلی هدایی» مسئول این گل‌فروشی، درباره چرایی این کار می گوید: «ما هیچ‌گاه موقع نماز خواندن یا بیرون رفتن از گل‌فروشی در را نمی‌بندیم؛ چون نمی خواهیم مشتری بیاید و دست خالی برگردد.» آقای هدایی ۸ سال است که کارمند حرم شده و از دوسال‌ پیش هم مسئولیت این گل‌فروشی را به عهده گرفته است.

البته ایده اصلی این کار به چند سال قبل برمی‌گردد؛ وقتی آقای یوسفی مسئول این گل‌فروشی‌ها بوده و حالا بعد از او هم این سنت به قوت خود باقی مانده است. مردم هم به خوبی به این اعتماد پاسخ داده‌اند. آقای هدایی درباره اوضاع کسب‌وکار گل‌فروشی می‌گوید: «شاید باور نکنید؛ اما مواقعی که ما در مغازه نیستم، مردم پول بیشتری هم پرداخت می‌کنند.» به گفته آقای هدایی نه تنها با این اقدام ضرری به گل‌فروشی وارد نشده که درآمد آن از قبل هم بیشتر شده. درآمدی که تمام آن متعلق به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است.

منبع: مهر
انتهای پیام/
برچسب ها: گل فروشی ، کسب ، کار ، حرم ، عبدالعظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اخوان گیلانی
۰۸:۳۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۴
واقعا یک شیعه باید چنین باشد بنده با خواندن این خبر بسیار خرسند شدم و افتخار کردم که یک شیعه هستم ما باید به این سمت و سو برویم چون دستورات اهل بیت علیهم السلام همین است اگر جامعه ما اینگونه شود چقدر آرامش در زندگی مان زیاد می شود
آخرین اخبار