ساخت فیلترهایی برای شکار سلول‌های سرطانی

رئیس پژوهشکده سرطان گفت: جهت شکارهای سلول‌های سرطانی فیلترهایی در حال ساخته شدن است که بر حسب اندازه سلول‌ اقدام به جداسازی سلول‌های سرطانی می‌کند.

کیوان عبید‌زاده رییس پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون ساخت فیلترهایی برای شکار سلول‌های سرطانی جریان خون، گفت: در این پژوهشکده در گروه پژوهشی زیست مواد و مهندسی مواد، مشغول طراحی و تولید فیلترهایی هستیم که با استفاده از این فیلترها قادر هستیم سلول‌های سرطانی در گردش خون را شکار کنیم.

وی در خصوص اقدام به برداشتن توده سرطانی بیان کرد: این فیلترها (basis size) که هنوز مشغول تهیه آن هستیم براساس اندازه سلول‌ها، سلول‌های سرطانی را جدا می‌کند و با بررسی روی ویژگی‌ سلول‌ به این که بیمار به آن درمان پاسخ مناسبی می‌دهد یا خیر پی‌خواهیم برد.

رئیس پژوهشکده جهاد دانشگاهی ویژگی الکتریکی سلول را از دیگر راه‌های جداسازی در این زمینه ذکر کرد و اذعان داشت: ویژگی‌های الکتریکی سلول‌های سرطانی قادر به جداسازی سلول‌های سرطانی است.

مجید‌زاده در خصوص دیگر روش‌ها خاطر نشان کرد: استفاده از نانوذرات که وسیله آنتی بادی‌های پوشش داده شده است و به طور اختصاصی برای سلول‌های سرطانی قابل استفاده است به طوری که تا چند ماه آینده با پیشرفت طرح کار آزمایی‌های بالینی برای جداسازی این سلول‌ها آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار