عجیب ترین جشنواره های جهان+ تصاویر

هر فرهنگ و آیینی دارای آداب و رسومی مختص به خود است که گرچه برای پیروان آن کاملا پذیرفته شده و معمولی است، اما برخی از این سنن برای سایران، عجیب، غیرمنطقی و حتی بعضا نامطلوب به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، مذاهب و فرهنگ‌های گوناگون در سراسر جهان به بهانه تولد، ازدواج، رسیدن به بلوغ، مرگ ،تغییر فصل و .. آداب و رسوم خاص خود را برگزار می‌کنند، آداب و رسومی که شاید از نگاه دیگران، خشن، ترسناک، دردناک، بیهوده و سنگدلانه محسوب می‌شوند،اما برای پیروان آن آیین به‌عنوان نوعی تقدیس و پالایش روحی و معنوی نگریسته می‌شود.

جشنواره پریدن از روی کودک در اسپانیا

نوعی مراسم مذهبی است در میان کاتولیک هاست که در اسپانیا در یک روز تعطیل انجام می شود.در این مراسم مردانی با لباس های زرد رنگ  برای پرش انتخاب می شوند با پریدن از روی کودکانی که طی 12 ماه گذشته به دنیا آمده اند به سمت شیطان حمله  می کنند.در واقع آنان در این مراسم شیطان را از کودکان دور میکنند تا در آینده آنان دروغ نگویند و افکار شیطانی نداشته باشند.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

غلطیدن پنیری در انگلستان

این جشنواره محبوب شامل صدها مسابقه در تعقیب یک چرخ از پنیر است که بسیاری از شرکت کنندگان در یک سطح شیب دار به طرف پایین حرکت می کنند.در این مراسم که در تپه کوپر هیل در نزدیکی گلاستر در انگلستان برگزار می شود به طور سنتی توسط افرادی که در روستای محلی زندگی می کنند انجام می شود ، اما در حال حاضر مردم از سراسر جهان در آن شرکت می کنند. دور بعدی این جشنواره در 30 ماه مه 2016 برگزار می شود. 

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

جشنواره گل و لای درکره جنوبی

این جشنواره که با نام "بریانگ" برای اولین بار در سال 1998 برگزار شد، در کره جنوبی برگزار می شود. این جشنواره اکنون بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد که بسیاری از مردم برای شرکت در این جشنواره به کره جنوبی سفر می کند. گفته می شود در این مراسم که سرشار از جذب مواد معدنی است که از گل و لای دراین جشنواره تامین می شود. 

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

قهرمانی در کشتی گرفتن با شتر در ترکیه

در این مراسم انتخاب قهرمان از میان دو شتر کشتی گیر است که در نبردی نفسگیر تلاش می کنند تا یکدیگر را از میدان به در کنند.در این مراسم 1200 عدد شتر کشتی گیر که برایبرگزاری این مسابقه اموزش دیده اند شرکت می کنند.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

جشنواره بوفه میمون در تایلند

در این جشنواره میزهایی با انواع خوراکیها و میوه های مورد علاقه میمون ها چیده می شود و آنان را در ضیافتی بی نظیر میهمان می کنند.هر ساله این مراسم در معابد و خیابان های کشور تایلند برگزار  می شود. 

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

توماتینا در اسپانیا

گوجه بزنو معادل فارسی توماتینا جشنواره‌ایست که در آخرین چهارشنبه ماه اوت در نزدیکی شهر والنسیا در کشور اسپانیا با حضور بیش از20 هزار نفر شرکت کننده برگزار می‌شود.

ده‌ها هزار نفر از اقصی نقاط جهان در این جشنواره گرد هم آمده تا یکصد تن گوجه فرنگی را در یک نبرد خیابانی به سوی یکدیگر پرتاب کنند.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

مراسم شکر گزاری در ژاپن+ تصاویر

در این مراسم راهبان ژاپنی هر یک  با پرتاب دو میله در مکان مشخص  شکرگزاری پس از برداشت برنج  می کنند. این معبد با قدمت 500 ساله است که در معابد ژاپن با حضور بیش از9 هزار تن از مردان در شهرستان نارا در ژاپن برگزار می شود.این جشنواره هر ساله درسوم ماه فوریه پرگزار می شود.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

جشنواره شب تربچه، مکزیک

در قرن 16هجری، پس از آنکه تربچه به آمریکا آورده شد، فروشندگان سبزیجات به دلیل علاقه زیاد مشتریان مجسمه از تربچه برای تبلیغ در بازارها را ساختند.به همین منظور از سال 1897 که تربچه وارد این مکزیک شد سالانه جشنواره ای در 23 دسامبر جشنی   که همراه با ساختن بهترین مجسمه از تربچه برگزار می شود وبه برندگان جوایز نقدی اهدا می شود.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

جشنواره پرتقال، ایتالیا

در جشنی پرتقالی که هر ماه فوریه در شهر Ivreaدر ایتالیا برگزار می شود در نبرد باستانی مردم در صحنه با پوشیدن لباس های قرون وسطی، تنها به میوه هایی از خانواده مرکبات مسلح می شوند. آنان در این نبرد به یکدیگر پرتقال پرتاب میکنند .در این جشن شرکت کنندگان با لوبیا رایگان به منظور نگه داشتن سطح انرژی تغذیه می شوند.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

جشنواره سوزاندن در ایالات متحده آمریکا

هر تابستان نزدیک به 50 هزار نفر از لذت گرایان در صحرای نوادا به مدت هشت روز گرد هم جمع می شوند و در تلاشی مستمر، منجر به سوزاندن یک پیکر چوبی غول پیکر می شوند.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

جشنواره شلغم، سوئیس

شلغم از سبزیجات زشت اما بسیار مفید است پس از ورود شلغم برای اولین بار در ماه نوامبربه یک روستا در زوریخ سوییس هر ساله پس از پایان جش بزرگ هالووین  حدود 30 هزار کیلوگرم از سبزیجاتی که به صورت ریشه هستند به عنوان دکوراسیون در خانه های روستای ریکته ویل آویزان، در دریاچه زوریخ سوییس تزیین می شوند. 

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

مسابقات جهانی کشتی پا ، انگلستان

کشتی پا که میان پاهای رقیبان  که به صورت  نشسته در مقابل یکدیگر قرار میگیرند . این "ورزش" توسط جورج برگس در سال 1976، از استفورد شایر  برای پیدا کردن یک ورزش جدید تلاش کرد که پس از اختراع آن با استقبال بی نظیر مردم بریتانیا روبه رو شد. 

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

استقبال از جشنواره گاو، سوئیس

پس از پایان فصل چرا در مناطق روستایی در سوئیس هر ساله به منظور شکر گزاری جشن بر پا می شود.

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

مسابقات قهرمانی زشت ترین ها در جهان ، انگلستان
گرد همایی زشت ترین صورت ها برای انتخاب در انگلستان جمع می شوند .البته کسانی که بدون دندان هستند دارای مزیتی ناعادلانه در زشت بودن دارند.این رویداد برجسته ا سالانه  در ماه سپتامبر برگزار می شوند. 

عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

مسابقات جهانی غواصی در باتلاق ، ولز

مسابقات جهانی غواصی در باتلاق که در ولزانگلستان هر ساله در تاریخ 28 اوت برگزار می شود، 2016. بسیاری از رقبا، در لباس بالماسکه  در نبردی نفس گیر  در باتلاق قواصی میکنند . بیشترین شرکت کنندگان در این مسابقات از  سوئد، استرالیا، ژاپن، و کانادا هستند. 


عجیب ترین جشنواره های جهان+  تصاویر

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، عجیب ترین ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار