افتتاح نمایشگاه اسناد حقانیت کشور در موزه دفاع مقدس

نمایشگاه دیپلماسی و دفاع مقدس برای نشان دادن حقانیت مردم شهید پرور ایران در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دامن‌پاک جامی معاون پژوهشی مرکز آموزش وزارت امور خارجه صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دیپلماسی و دفاع مقدس در گالری فکه باغ‌موزه دفاع مقدس با اشاره به نمایشگاه اسناد دفاع مقدس اظهار داشت: هم زمان در این نمایشگاه سه نمایشگاه دیگر برای اولین بار اسناد محرمانه در معرض دید مردم قرار گرفته و این کار آغازی بر برداشتن مهر ممنوعیت خروج اسناد از آرشیو وزارت امور خارجه است.

وی بیان کرد: اسناد باید در اختیار نسل جدید قرار بگیرد تا فرهنگ ایثار و شهادت به این نسل منتقل شود، زیرا که این اسناد نشان‌دهنده هجوم وحشیانه از پیش برنامه‌ریزی شده صدام به کشورمان است.

معاون پژوهشی وزارت امور خارجه ابراز داشت: در این نمایشگاه دوازده سند از دوره قبل از انقلاب تا سال 59، اسناد مربوط به دوران اصلی جنگ تا سال 67 و همچنین اسنادی که نقش دفاع از حقوق ملت ایران و بررسی قطعنامه 598 را در معرض دید همگان در این نمایشگاه گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه به عنوان پیشانی نظام مبنی بر فرمایش رهبری معظم موفق شده به وسیله این اسناد کاملا از حقوق مردم شهید پرور ایران در سازمان‌های بین‌المللی دفاع کرده و این دستگاه امروزه همچنین نقش خود را در مذاکرات هسته‌ای توانسته به خوبی ایفا کند.

وی در پایان گفت: این اسناد از بین هزاران پرونده و سند تفکیک شده و در اختیار باغ‌موزه و نیروهای مسلح قرار می‌گیرد تا نسل جوان را از چگونگی ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن تا دندان مسلح آگاه کند.

در ادامه این مراسم سردار جواد خزاعی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به ترسیم کارکردهای دفاع مقدس در جامعه اظهار داشت: ما باید کارکردهای دفاع مقدس را در مسائل تربیتی به صورت شیوه‌نامه در اختیار جامعه و مردم عزیز قرار دهیم.

وی بیان کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس با همکاری سازمان‌های مختلف فرهنگی توانسته 28 هزار ساعت صوت و 12 هزار فیلم دفاع مقدس را در اختیار بگیرد و این ناشی از همکاری خوب و صمیمانه ارگان‌های فرهنگی کشور است.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: با محبت و همکاری صمیمانه دوستان ما در وزارت امور خارجه سبب شد که امروزه نمایشگاه اسناد و باغ موزه دفاع مقدس تشکیل و این سندها در معرض دید عموم مردم شهید پرور قرار گیرد.

خزاعی تصریح کرد: حضور توریست‌های خارجی در نمایشگاه باغ موزه دفاع مقدس مظلومیت و حقانیت کشور ما به آنها نشان داده و این اسناد شاهد و گواه روشنی بر مظلومیت، حقانیت کشور ما در جریان هشت سال دفاع مقدس است.

وی در پایان گفت: این اسناد می‌تواند درستی کار مسئولان کشور ما و همچنین بسیجیان در زمان دفاع مقدس به جهانیان تفهیم کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار