در جمع خبرنگاران/

پورمحمدی: در شناسایی اموال خارج از کشور بابک زنجانی توفیق چندانی نداشته‌ایم

وزیر دادگستری گفت: متاسفانه در شناسایی اموال خارج از کشور بابک زنجانی توفیق چندانی نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه برگزاری همایشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه خوارزمی با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره فاجعه منا اظهار داشت:‌ متأسفانه حادثه دردناک و غمباری در منا اتفاق افتاد که اوج بی‌تدبیری، مسئولیت‌نشناسی و فرافکنی مسئولان سعودی را در آن مشاهده کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در حین حادثه منا و پس از آن، وضعیت اسف‌باری در برخورد با افرادی که به این حادثه مرتبط بودند مشاهده شد، افزود: امت اسلامی از این فاجعه داغدار است چرا که موجب تضییع حقوق مسلمین و حجاج بیت الله الحرام شده است.

وزیر دادگستری تأکید کرد: در گام اول باید مفقودین این حادثه هرچه سریعتر شناسایی شوند که البته مسئولان تمام تلاششان را برای این موضوع بکار خواهند گرفت، مسئله بعدی هم این است که زائران ما به سلامت به کشور برگردند.

پورمحمدی با بیان اینکه باید از حقوق مردم و مصدومین این حادثه و همچنین حقوق دیگر مسلمانان توسط مجامع اسلامی دفاع شود، تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه دیپلماسی در این زمینه تلاش زیادی انجام داده است و سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک هم این موضوع را نشان می‌‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز موضوع اصلی، ریشه‌یابی فاجعه مناست، اظهارداشت: چنین اتفاقاتی هرگز نباید تکرار شوند البته مسلمانان این فاجعه را هرگز از یاد نخواهند برد.

** احتمال جان‌باختن رکن‌آبادی در فاجعه منا وجود دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان که جزء مفقودین این فاجعه است نیز گفت: ما در تلاش برای آگاهی از آخرین وضعیت وی هستیم اما با توجه به شواهد موجود، این احتمال وجود دارد که ایشان در میان جان باختگان حادثه باشد.

وی درباره طرح برخی مباحث مبنی بر ارتباط میان مفقودشدن رکن آبادی با بحث موساد گفت: این موضوعات جوسازی‌ها و فضاسازی رسانه‌ای است که مطرح می‌شود.

پورمحمدی همچنین درباره چگونگی پیگیری حقوقی خانواده‌های زائرانی که در فاجعه منا حضور داشتند تصریح کرد: این خانواده‌ها برای پیگیری حقوقشان راهنمایی می‌شوند و رئیس قوه قضاییه هم دادستان کل کشور را برای این موضوع مأمور کرده است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جذب قضات با توجه به بودجه کنونی قوه قضاییه بیان کرد: تعداد کارمندان و قضات در دستگاه قضایی اندک اما تولید پرونده زیاد است لذا ما باید تلاش کنیم تا ورودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی کاهش یابد.

وی گفت: ما برای افزایش بودجه تلاش می‌کنیم و من در دولت مسئول پیگیری این موضوع هستم.

وزیر دادگستری در پایان در پاسخ به سوالی درباره آخرین خبرها از شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور گفت: متاسفانه دراین زمینه توفیقات چندانی بدست نیاورده‌ایم، وی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و مطالبی را در آن نامه بازگو کرده است که البته این موضوعات حرف‌های بی‌ربطی است که گفته می‌شود، نهایتا مسائل در دادگاه مشخص خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار