رئیس سازمان بسیج دانشجویی: برجام را به نفع کشور نمی‌دانیم

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: این سازمان برجام را به نفع کشور نمی‌داند و معتقد است که مجلس باید به وظیفه تاریخی خود در این زمینه عمل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در مراسم رونمایی از کتاب "برجام، دروازه نفوذ" که پیش از ظهر امروز(سه شنبه) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور دفاع تاریخی و مقاومت ملتایران در برابر دولت‌های مستکبر و ظالم است.

** فاجعه منا طبیعی نبود

وی در ادامه با اشاره به وقوع فاجعه منا و جان باختن جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام افزود: فاجعه منا برای همه امت اسلامی غم سنگینی بود و نمی‌توان آن را اتفاقی طبیعی قلمداد کرد.

به گفته گودرزی، آنچه که از حادثه و همچنین عدم همکاری و تعامل مسئولان سعودی مشخص بود اینکه فاجعه منا پر از ابهام و غرض است.

وی تاکید کرد: دولت عربستان سعودی باید پاسخگوی این فاجعه دردناک باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: حکومت آل‌سعود و وهابیون سعی در ایجاد اختلاف در میان مسلمانان دارند و با وقوع این فاجعه سعی کردند که بی‌نظمی میان مسلمانان را نشان داده و به حیثیت امت اسلامی خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق عده‌ای سعی کردند مسئله حج را زیر سوال ببرند و این فاجعه را به نوعی قومیتی نشان دهند که قطعا این اقدامات ظلم بزرگی در حق دنیای اسلام و مراسم الهی حج است.

گودرزی افزود: درخواست ما این است که همه امت اسلامی به واسطه جان باختن هزاران مسلمان این فاجعه را از طریق نهادهای بین‌المللی پیگیری کنند.

** تلاش بسیج دانشجویی برای تحقق نشاط سیاسی و نشاط معنوی دانشجویان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان بسیج دانشجویی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اقدامات بسیج دانشجویی در تابستان 94 اظهار داشت: بسیج دانشجویی با برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب دوره‌های خط امام(ره) و برگزاری کلاس‌های تربیتی، آموزشی و عقیدتی با حضور 5 هزار نفر از دانشجویان بسیجی در جهت فعال کردن محیط‌های دانشجویی گام برداشته است.

وی همچنین افزود: بسیج دانشجویی امسال با برگزاری اردوهای جهادی و اعزام دانشجویان به مناطق محروم، رویکردی مبتنی بر  گسترش فرهنگ کارآفرینی و اقدامات جهادی داشته است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دو هدف "نشاط سیاسی" و "نشاط معنوی" دغدغه این سازمان است، اضافه کرد: در ایجاد نشاط سیاسی باید شرایطی فراهم شود تا فضای آرام و آزادی بیان برای اساتید و دانشجو‌یان فراهم شود، همچنین در بُعد نشاط معنوی هم سعی ما بر این است که دانشجویان به سمت رشد اخلاق و معنویت در دانشگاه حرکت کنند.

گودرزی ادامه داد: موضوع توجه به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، مسئله استکبارستیزی و جلوگیری از نفوذ آمریکا، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد اتحاد و انسجام ملی میان مسئولان و مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی از اهم فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیج دانشجویی بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی همچنین در مورد بحث جلوگیری از نفوذ دولت‌های غربی و آمریکا در کشورمان پس از اجرایی شدن برجام و با اشاره به 6 سازوکار دشمن برای نفوذ گفت: اولین آن اختلال در سیستم محاسباتی مردم و مسئولین است. دشمن تلاش می‌کند مردم و دولتمردان ما به تشخیص غلط برسند و تصورات‌شان از واقعیات و ظرفیت‌های درونی غلط شود.

وی افزود: از دیگر راه‌های نفوذ مستکبرین به داخل کشور سرمایه‌گذاری و جهت دادن به جریان روشن‌فکران و دنبال کردن انحراف در حوزه علوم انسانی است.

گودرزی اظهار کرد: یکی از این راه‌ها پرداختن به جریان مشروطه، تقویت فقاهت سنتی و سکولار، تقلیل دین به عرفانهای کاذب، تحریف خط و اصول امام(ره)،‌ جلوگیری از گسترش اسلام رحمانی و پیاده سازی پروژه اصلاحات مانند پروژه اصلاحات روسیه پس از فروپاشی شوروی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: آمریکا سعی در تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی به واسطه تضعیف روحیه ابر قدرتی خود دارد، یکی از راه‌های دیگر نفوذ هم سرمایه‌گذاری برای تضعیف صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور و به دنبال آن تضعیف منطقه و تجزیه قدرت‌های خاورمیانه است.

** شعار "مرگ بر آمریکا" باعث عزت کشور شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گودرزی با اشاره به اظهارات اخیر اوباما در سازمان ملل مبنی بر اینکه شعار "مرگ بر آمریکا" برای مردم ایران شغل ایجاد نمی‌کند ، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های 36 سال گذشته انقلاب اسلامی و استقلال ایران اسلامی، دو شعار باعث عزت این کشور شده است که اولین آن شعار "مرگ بر آمریکا" و دیگری شعار خودباوری بوده است.

وی افزود: باید گفت شعار "مرگ بر آمریکا" بیش از همه چیز برای ما شغل ایجاد کرده چرا که با این شعار مردم با نفی سلطه و قدرت مستکبرین شعار خودباوری را سر دادند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با اشاره به بررسی برجام در کمیسیون ویژه در مجلس بیان کرد: بسیج دانشجویی با کار کارشناسی و به دور از هرگونه دعوای سیاسی سعی در تبیین نقاط قوت و ضعف برجام دارد.

** برجام را به نفع کشور نمی‌دانیم

گودرزی با اشاره به تلاش آمریکا برای نفوذ به ایران پس از برجام گفت: آمریکا برای نفوذ در منطقه و کشور نیاز به یک محور داشت و ما معتقدیم برجام محور ورود آمریکا به کشور و منطقه است.

وی در پایان با بیان اینکه در برجام نه تنها منافع رعایت نشده بلکه از خطوط قرمز جمهوری اسلامی عبور شده است، تصریح کرد: بسیج دانشجویی ، برجام را به نفع کشور نمی داند و معتقد است که مجلس باید به وظیفه تاریخی خود در این زمینه عمل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار