اصفهان؛

برگزاری پنجمین همایش کشوری شعر آیینی' هفتاد و دو خط، اشک' در اصفهان

پنجمین همایش کشوری شعر آیینی' هفتاد و دو خط، اشک' ویژه تمامی دانشگاهیان سراسر کشور با محور اصلی شعر عاشورایی و حماسه حسینی در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ دبیر این همایش دیروز در جمع خبرنگاران گفت : این همایش با هدف ارتقای سطح و تقویت ادبیات و اشعار آیینی برگزار می شود.


حجت الاسلام جعفر عمادی افزود: محور اصلی این همایش شعر عاشورایی و حماسه حسینی جلوه های فرهنگ عاشورا و بخش ویژه آن قیام عاشورا و حفظ روحیه انقلابیگری و نفوذ ناپذیری است.


وی افزود: محورهای فرعی همایش نیز عاشورا و ترویج فرهنگ و ارزشهای اصیل اسلامی، زندگی و سیره امام حسین (ع) و یاران وفادارش، درسها و عبرتهای عاشورا، روحیه ایثار و شهادت طلبی است.
دبیر پنجمین همایش کشوری شعر آیینی' هفتاد و دو خط، اشک' اضافه کرد: هر شاعر می تواند حداکثر سه اثر ثبت کند.


مسوول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: این همایش ویژه تمامی دانشگاهیان سراسر کشور در تمامی مقاطع است.


وی ادامه داد: سال گذشته 900 اثر به دبیرخانه ارسال شد و پیش بینی می کنیم در سال جاری این میزان افزایش پیدا کند.
به گفته او قرار است آثار دوره سومین تا پنجمین دوره این همایش با همکاری حوزه هنری بصورت مجلد به چاپ برسد و در کل کشور توزیع شود.


عمادی ادامه داد: بخش بین الملل نیز امسال به همایش اضافه شده تا دانشجویان فارسی زبان غیر ایرانی نیز بتوانند آثار خود را ارسال کنند، البته داوری این آثار بصورت مجزا انجام می گیرد.


او گفت: بخش بین المللی با همکاری جامعة المصطفی العالمیة که نهادی علمی، بین المللی با هویت حوزه ای است، برگزار می شود.
عمادی اضافه کرد: شرکت کنندگان باید برای ثبت نام و بارگذاری اشعار خود حداکثر تا دهم آبان ماه به نشانی اینترنتی www.72khatashk.irمراجعه کنند و نیازی به ارسال آثار به دبیرخانه نیست.


وی در ارتباط با داوری آثار اظهارکرد: آثار در سه مرحله انتخاب می شود و آثار بدون نام برای داوران ارسال می شود.

او گفت: زمان برگزاری اختتامیه این همایش و معرفی آثار برتر 30 آبان و اول آذرماه در دانشگاه اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان با همکاری مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری تهران قصد دارد بر اساس یک برنامه چهارساله دوره های آموزشی مختلفی برگزار کند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط در پنجمین سال برگزاری همایش کشوری هفتاد و دو خط اشک، جهت گسترش کیفی و ارتقاء سطح آگاهی شاعران کارگاه های تخصصی ویژه دانشجویان علاقه مند در حوزه شعر و ادبیات آیینی برگزار می شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: نقش شناخت جایگاه بشر در کیفیت مضامین شعر آیینی، بررسی های ساختاری شعر آیینی و مرجع شناسی و منبع شناسی کتب آیینی از جمله سرفصلهای کارگاه های آموزشی است.

عمادی اضافه کرد: نخستین دوره کارگاه ها همزمان با عید غدیر و در تاریخ هشتم، نهم و دهم مهرماه در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
او افزود: این دوره های آموزشی که در جمع 24 ساعت خواهد شد بصورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
دبیر پنجمین همایش کشوری شعر آیینی' هفتاد و دو خط، اشک' گفت: برای اطلاع رسانی این برنامه فرهنگی 4 هزار پوستر در دانشگاه های کشور توزیع می شود، همچنین وبسایت همایش نیز در این خصوص بروز رسانی می شود.
وی با بیان اینکه در برگزاری چند دوره همایش حدود 600 شاعر شناسایی شدند، تصریح کرد: بسیاری از شعرای شناخته شده از تبحر و توانایی بسیار بالایی برخوردار بودند.
او در پایان گفت: هزینه برگزاری این همایش و کارگا هها حدود یکصد و بیست میلیون تومان تخمین زده می شود.

همچنین معاون فرهنگی این همایش گفت: در مراسم اختتامیه قصد داریم از شعرای بنام کشوری دعوت کنیم.

سید علی احمدی افزود: این معاونت همچنین قصد دارد شب شعری با حضور شعرای برگزیده این همایش و برخی از مسوولان کشوری و استانی برگزار کند.


انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.