کشاورزان در انتظار الگوی مناسب کشت

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تدوین الگوی مناسب کشت وظیفه جهاد کشاورزی است و قول تدوین الگو به مجلس داده شده است.

نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علت اصلی قاچاق میوه به داخل کشور را عدم توانایی تولید داخل ندانست و گفت: به اندازه کافی محصولات کشاورزی در داخل توسط کشاورزان تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر خواستار مبارزه با قاچاق در داخل کشور هستیم باید ستاد مبارزه با قاچاق، وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین نظارتی پای کار باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس علت دیگر قاچاق را عدم حمایت از کشاورزان عنوان داشت و تصریح کرد: رویکرد دولت نسبت به حمایت از کشاورزان رویکرد مناسبی نیست.

نوروزی یکی از دغدغه‌های حوزه کشاورزی را نداشتن الگوی مناسب کشت دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تدوین الگوی مناسب کشت در حال تلاش است و در همین راستا به نمایندگان مجلس قول داده تا الگوی مناسب کشت را تدوین کند.

وی در تحلیل بازار میوه و تره‌بار عنوان داشت: در حال حاضر بازار با کمبود میوه مواجه نیست اما متأسفانه واردات میوه ضربه‌ای سنگین به محصولات داخلی وارد کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس حمایت دولت را مهم‌ترین نقش در اجرای برنامه‌ی حمایتی از کشاورزان دانست و گفت: اگر صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشد، قطعا در حوزه قاچاق شاهد کاهش خواهیم بود.

نوروزی حمایت از شرکت‌های تعاونی و روستایی را اولین گام برنامه‌ی حمایتی دانست و تصریح کرد: وظیفه جهاد کشاورزی حمایت از کشاورزان است و اگر جهاد کشاورزی پای کار باشد قطعا مشکلات کشاورزان حل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار