برای رسیدن به اندام دلخواه از این خوراکی غافل نشوید

مغزهای روغنی از خانواده چربی‌ها به شمار می‌روند که می‌توانند با حجم کم انرژی بسیار زیادی را تولید کنند.

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر مغزهای روغنی بر پرشدن صورت گفت: متاسفانه خیلی روش‌های عجیبی توصیه می‌شود که فرد بتواند یا وزن خود را افزایش دهد یا صورت او پر شود که بسیاری از این روش‌ها نادرست هستند، استفاده از خانواده مغزها به علت اینکه در گروه چربی‌ها قرار می‌گیرند، می‌توانند به افزایش وزن به طور کلی کمک کند. هر 100 گرم از مغزها به طور متوسط 600 کالری انرژی تولید می‌کند، ولی اینکه این افزایش وزن صرفا در قسمت صورت باشد، یک باور غلط است، چون معمولا اولین قسمتی از بدن که شروع به تجمع چربی می‌کند ناحیه شکم و پهلو است و بعد قسمت‌های دیگر بدن و نهایتا صورت شروع به چاق شدن می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که به دنبال راهکاری برای چاق شدن صورت هستند، متاسفانه به دام افراد سودجو می‌افتند و شروع به استفاده از داروهای غیر استاندارد و غیرعلمی مانند کورتون‌ها که موجب گرد شدن صورت می‌شود می‌کنند که در درازمدت عوارض متعددی همچون ریزش مو، نازک شدن پوست، آسیب به چشم و تشدید روند آب مروارید، پوکی استخوان، اختلال ارگانهای درونی و اختلال تجمع چربی در بدن را در پی خواهد داشت.

فرح‌بخش افزود: افرادی که لاغر هستند، حتما از مغزها و آجیل به ویژه مغزهای روغنی در رژیم غذایی خود استفاده کنند، نه به امید فقط پرشدن صورت، بلکه به صورت کلی بر وضعیت وزنی بدن آنها موثر است.

وی در خاتمه درباره فواید دیگر مغزها گفت: مغزها حاوی مقدار زیادی املاح معدنی همچون کلسیم، فسفر، پتاسیم، مس، منگنز و ویتامین‌های خانواده مثل B1، B2 و B3 هستند و چون از خانواده چربی‌ها هستند، با حجم پایین انرژی زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار