ایلام؛

نرخ سالمندی در ایلام بالاتر از استاندارد کشور

مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه زنگ خطر سالمندی در استان بصدا در آمده است، گفت: نرخ سالمندی در استان بالاتر از استاندارد کشور است.

نرخ سالمندی در ایلام بالاتر از استاندارد کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ شهریار مهردادی اعلام کرد: میانگین نرخ جمعیت سالمندی در کشور 7.2 درصد است در حالیکه این رقم در استان به هشت درصد رسیده است.

مهردادی اضافه کرد: با وجود اینکه مسوولان اعلام کرده اند جمعیت کشور در حال پیر شدن است اما خطر افزایش جمعیت سالمندی در استان بیشتر بوده که این امر نیازمند برنامه ریزی  دقیق و متناسب است.

وی تعداد سالمندان استان را بیش از 40 هزار نفر عنوان کردو افزود: بیش از چهار هزار نفر از این تعداد از خدمات مختلف حمایتی، مستمری، درمانی، توانبخشی و غیره بهزیستی برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام  اظهار کرد:تعداد سالمندان نگهداری شده در دو مرکز شبانه روزی بهزیستی را 60 نفر است وعلاوه بر این پنج مرکز نیز بصورت ویزیت در منزل به 300 سالمند مددجو خدمات لازم را ارایه می کنند.

وی گفت:سپردن سالمندان به مراکز بهزیستی نباید به معنی ترک آنها از سوی خانواده هایشان تلقی شود و باید توجه داشت روحیه عاطفی سالمندان حفظ و دوری از خانواده موجب گوشه نشینی آنها  نشود.

 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.