آیین گرامیداشت جانباختگان فاجعه منا در مسجد جمکران برگزار شد‌

آیین گرامیداشت جانباختگان حادثه تأسف‌بار منا با حضور نمازگزاران مسجد مقدس جمکران، در شبستان کربلای این مکان مقدس برگزار شد.

به گزارش  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یادواره جانباختگان حادثه تاسف بار منا شب گذشته هفتم مهر پس از اقامه نماز عشاء با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و با شعرخوانی دو تن از شعرای جوان کشورمان در مسجد مقدس جمکران دنبال شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نیا از اساتید حوزه علمیه قم به
 ایراد سخن پرداخت.

وی، ضمن تسلیت حادثه منا به بازماندگان جانباختگان این حادثه غم انگیز، دولت سعودی را عامل اصلی این حادثه دانست و خواستار رسیدگی جدیّ تر مسئولین برای روشن شدن ابعاد این واقعه دردناک شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت این رویداد غمبار، اظهارداشت: یادواره جان باختگان حادثه منا، به منظور بزرگداشت کشته‌شدگان این واقعه و تبیین بی‌کفایتی آل سعود در میزبانی ضیوف الرحمن برگزار شده است.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به حادثه دلخراش منا و کشته و زخمی شدن زائران در کنگره عظیم حج، تصریح کرد: با توجه به جایگاه قدسی مسجد در اسلام و جایگاه مسجد در کانون تمدنی دنیای امروز، مسجد مقدس جمکران نمی تواند از اتفاقات و حوادثی که در دنیای اسلام رخ می‌دهد، بی تفاوت باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: مسجد مقدس جمکران مناسب‌ترین مکانی است که می‌توانیم در آن یاد و خاطره عزیزانی را که بعد از وقوف درعرفات و حضور در مشعر الحرام و سرزمین منا مظلومانه و به جهت سوء تدبیر و مدیریت حکومت آل سعود جان باختند را گرامی‌ بداریم.

وی با اشاره به اینکه این واقعه دردناک و جانسوز مسلمانان را در اقصی نقاط عالم به ویژه ملت عزیز ایران و خانواده‌های حجاج را داغدار کرده است، بیان کرد: ما بر خود فرض می‌داریم یاد و خاطره این عزیزان را گرامی‌ بداریم و به بازماندگان آنها نوعی بیان تسلیت داشته باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری چنین مراسمی در این مکان مقدس پیام و مطالبه به حقی دارد که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، خاطرنشان کرد: حکومت آل سعود و دولت عربستان سعودی باید پاسخگوی این فاجعه اسفناک باشند و این واقعه حداقل نشان از سوء تدبیر و مدیریت آل سعود دارد و طبیعی است مدیریت حج و حرمین شریفین به امت اسلامی سپرده شود تا شاهد چنین وقایع اسفناکی در سرزمین وحی نباشیم.

گفتنی‌است، همزمان با عید سعید قربان و در مناسک حج امسال بیش از 4 هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام در منا به دلیل بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل سعود جان خود را از دست داده‌اند.







انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار