بیل کلینتون: ترامپ دستاوردهای هیلاری را درباره توافق ایران نادیده می‌گیرد

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با اشاره به نقش همسرش در به نتیجه رسیدن توافق ایران، اظهارات دونالد ترامپ را درباره او غیرواقعی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، در مصاحبه‌ای با سی ان ان، به دفاع از اقدامات همسرش در برابر انتقادات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 این کشور، پرداخت.

او درباره توافق ایران ادعا کرد: «هیلاری کلینتون در دوران فعالیتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، نقش مؤثری در اعمال تحریم علیه ایران داشت. همین مسئله راه اوباما را برای انجام مذاکره با این کشور و دستیابی به توافق هسته‌ای هموار کرد».

کلینتون در ادامه مدعی شد: «حتی جمهوری‌خواهان نیز به نقش مؤثر تحریم‌ها اذعان دارند». او در ادامه ادعاهایش، دستاورد دیگر هیلاری کلینتون را متقاعد کردن چین و روسیه برای امضای این تحریم‌ها و اعمال آن‌ها علیه ایران دانست.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا این ادعاها را در واکنش به انتقاد همیشگی ترامپ از بی‌کفایتی هیلاری کلینتون در دوران مسئولیتش به عنوان وزیر امور خارجه مطرح کرد. ترامپ بارها اعلام کرده تصمیمات هیلاری کلینتون در این دوران امنیت جهان را به خطر انداخته است. او همچنین نامزد رقیب خود از حزب دموکرات را بدترین وزیر امور خارجه تاریخ آمریکا می نامد.

ترامپ و کلینتون، نامزدهای پیشرو احزاب خود در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا به شمار می‌روند. کلینتون ادعا می‌کند پیش‌زمینه سیاسی محکمی دارد و دستاوردهای بزرگی را در این حوزه نصیب آمریکا کرده است. او همواره تأکید می‌کند این موفقیت‌ها را به طور مستقل و بدون استفاده از نام همسرش کسب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار