رسوایی پیش روی باشگاه استقلال

هواداران استقلال چندسالی است که بازیکنان خارجی زیادی را در رفت و آمد به این باشگاه می‌بینند، بازیکنانی که اغلب برای نیمکت نشینی به این تیم می‌آیند و بدون اینکه سودی برای تیم داشته باشند پولی دریافت می‌کنند و به خانه برمی‌گردند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ورود سازمان حراست ورزش به پرونده ریوالدو نشان می‌دهد که ماجرای این بازیکن خارجی بسیار جدی‌تر از 40هزار دلار گم شده در این باشگاه است. قطعا خود باشگاه و حتی فدراسیون فوتبال در حل و فصل ماجرای ریوالدو ناکام ماندند که مدیرکل حراست وزارت ورزش خبر از پیگیری پول گم شده این باشگاه را می‌دهد.

ریوالدو دومین بازیکنی است که توسط ایجنت ایرانیِ منتسب به سرمربی حال حاضر آبی‌ها، به این باشگاه آمد و بعد قرارداد خود را فسخ کرد. قبل از او هم آلبرتو رافائل داسیلوا دروازبان برزیلی در ابتدای فصل 94-93 به استقلال آمد و حدود شش ماه بعد، بدون حتی 1دقیقه بازی گرانقیمت ترین نیمکت نشین لیگ شد تا قرارداد 240هزار دلاری خود را که 40درصد آن را نقد گرفته بود فسخ کند!

این اما همه ماجرا نیست. هواداران استقلال چندسالی است که بازیکنان خارجی زیادی را در رفت و آمد به این باشگاه می‌بینند. بازیکنانی که اغلب برای نیمکت نشینی به این تیم می‌آیند و بدون اینکه استفاده ایی برای تیم داشته باشند پولی از باشگاه دریافت می‌کنند و به خانه برمی‌گردند!

لیام ردی دروازبان استرالیایی که به علت شرب خمر در هواپیما  قبل از بازی فینال جام حذفی، از تیم سیدنی اخراج شده بود در ابتدای فصل 92-91 با قراردادی 200هزاردلاری به استقلال آمد و در نیم فصل قرارداد خود را فسخ کرد تا اولین بازیکن خارجی استقلال باشد که بدون حتی یک دقیقه بازی، این تیم را ترک می‌کند. جالب است که سایت سیدنی مورنینگ درهنگام پیوستن او به استقلال طی گزارشی اعلام کرد که مبلغ دریافتیِ لیام ردی از باشگاه ایرانی، بهتراز مبلغی است که باشگاه سیدنی به وی می‌داده است. 

اکنون  باشگاه استقلال علاوه بر بدهی های ریز و درشت به کادر فنی و بازیکنان و حتی کارمندان باشگاه، مبلغی در حدود 3میلیاردتومان به  5بازیکن خارجی بدهکار است. از بین این 5نفر تنها ساموئل بوده که برای استقلال مفید واقع شده و بقیه روی هم یک فصل هم برای استقلال بازی نکرده‌اند.

رودریگو توزی(9بازی)، تونی کاروالیو(8بازی)، لیام ردی و هلمکه(0بازی) نفراتی هستند که بدون کمترین بازدهی بیشترین هزینه را روی دست باشگاه گذاشته‌اند.به جز اینها می‌توان به خریدهایی چون الونگ- آرزه- لاوره و کبه اشاره کرد که درسالهای اخیر فقط برای گرفتن پول بابت چندجلسه نیمکت نشینی به استقلال آمدند.

پروپیچ مهاجم قدبلندی که ممکن است باعث دردسر برای کل فوتبال ایران شود نیز به نظر می‌رسد برای نیمکت نشینی به این تیم آمده چرا که او هم نشان داده از نظر فنی حرفی برای گفتن در لیگ برتر ایران ندارد.

معاونت حقوقی یا به عبارت ساده تر وکیل حقوقی این باشگاه می‌گوید در طول 5سال فعالیتش در باشگاه هیچ نظارتی بر عقد و فسخ قراردادها نداشته و تنها امسال و آن هم تنها درمورد خریدهای داخلی به او اجازه نظارت بر عقد قراردادها را داده‌اند!

سوال اینجاست که نقش وکیل حقوقی در باشگاه استقلال چیست وقتی‌که مسئله به این مهمی (عقد قرارداد با بازیکنان) بدون مشورت با وی صورت می‌گیرد؟خریدهای خارجی استقلال اکثرا علاوه بر اینکه بار فنی ندارند و باعث هدررفتن پول باشگاه می‌شوند، این باشگاه را درمسائل حقوقی نیز به دردسر می‌اندازند و اینجاست که به اهمیت نظارت وکیل حقوقی بر ثبت قراردادها پی می‌بریم.پستی که ظاهرا دراین باشگاه تشریفاتی است و عقد قراردادهای خارجی به دور از چشم او انجام می‌شود. 
 
تعداد زیادِ قراردادهای خارجی استقلال که در بی اطلاعی معاونت حقوقی این باشگاه بسته می‌شوند و نهایتا به جدایی و شکایت می‌رسند، می‌تواند چراغ قرمزی برای وزارت ورزش باشد چراکه به نظر می‌رسد پای دلالان به باشگاه استقلال خیلی خوب باز شده و آنها مشغول سپری کردن روزهای خوش و سودآور در این باشگاه هستند.

بازیکنان خارجی خیلی راحت با استقلال قرارداد می‎‌بندند و خیلی راحت فسخ می‌کنند و می‌روند و سال بعد مدیر عامل جدید خواهد گفت که بدهی های ما از فصل گذشته است! 

در شان باشگاه پرافتخار استقلال نیست که تبدیل به دکانِ دلالان شود. امید است که وزارت ورزش و نهادهای نظارتی با پیگیری جدی و دقیق در پرونده ریوالدو باعث بسته شدن پرونده خریدهای بد و بی مصرفِ استقلال شوند تا دیگر شاهد بدهی های سنگین و اینچنینی در این باشگاه پرطرفدار تهرانی نباشیم.

منبع:نامه نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار