سنندج؛

نخستین همایش ملی پژوهشی موسیقی کردی آغاز شد

مراسم افتتاحیه نخستین همایش دو روزه ملی پژوهشی موسیقی کردی، پیش از ظهر امروز به میزبانی دانشگاه کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دبیر همایش ملی پژوهشی موسیقی کردی از ارسال 50 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد 24 مقاله برای ارائه پذیرفته شده‌اند.

مهرداد یوسف‌زمانی پژوهش در موسیقی برای نمایان کردن زیرساخت‌های نهان فرهنگ‌های بومی و محلی کردی و تقویت مبانی وحدت ملی و ارتقای همدلی میان اصحاب هنر و موسیقی و افزایش توجهات به جنبه‌های پژوهشی موسیقی در راستای زدودن زنگار بی‌هویتی و بی‌ارزشی را از اهداف این همایش ذکر کرد.

وی گفت:همچنین حفظ و اعتلای موسیقی مناطق مختلف در داخل محدوده جغرافیایی ایران و سایر کردهای کشورهای همسایه و شاخص کردن مقام‌های بومی و محلی زیستگاه‌های مختلف از دیگر نیات برگزاری این همایش است.

یوسف‌زمانی با بیان اینکه رشته موسیقی ایرانی در دانشگاه هنر و معماری دانشگاه کردستان، مراحل جذب هیئت علمی خود را طی می‌کند، اظهار کرد: هیئت رئیسه مصمم است از پائیز سال آینده رشته موسیقی ایرانی در دانشگاه کردستان اقدام به پذیرش دانشجو کند.

وی با اشاره به اینکه در این همایش کمیته‌های مختلف نقش‌آفرین بوده‌اند، افزود: قصد داریم گام نخست در برگزاری اینگونه همایش‌ها را محکم برداریم تا آیندگان با پشتوانه علمی و پژوهشی بیش‌تر و افق‌های بنیادی، نسبت به برپایی آن اهتمام ورزند.

وی در پایان از ارسال 50 مقاله به دبیرخانه همایش ملی پژوهشی موسیقی کردی خبر داد و گفت: از این تعداد 24 مقاله پذیرش شده‌اند که 8 مورد از آنها به صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر ارائه خواهند شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.