معاون وزیر کشور:

مانع تراشی در فعالیت احزاب نشاط سیاسی را کاهش می ده

مقیمی گفت: مانع تراشی در فعالیت احزاب قانونی کشور ،باعث کاهش نشاط سیاسی می‌شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای آموزشی- توجیهی اعضای ستاد انتخابات استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: مانع تراشی در فعالیت احزاب قانونی کشور، باعث کاهش نشاط سیاسی می‌شود.

وی افزود: عده‌ای براساس قانون، مجوز فعالیت سیاسی دریافت کرده‌اند و صلاحیت تک تک این افراد مورد بررسی قرار گرفته است و این عده در قالب یک تشکل سیاسی می‌خواهند فعالیت کند، اما عده‌ای که نه تشکل دارند و نه می‌خواهند کار تشکیلاتی انجام دهند، هر چه دلشان می‌خواهد می‌گویند و کسی حرفی به آنها نمی‌زند.

وی یادآور شد: نباید به کسانی که حاضر نیستند حتی برای انجام فعالیت‌های سیاسی خود کار تشکیلاتی و قانونی انجام دهند، میدان داد.

معاون وزیر کشور گفت: رقابت حداکثری و اجرای صحیح قانون، آرامش و نشاط سیاسی را به همراه دارد.

به گفته وی، افزایش شور و نشاط سیاسی یکی از وظایف فرمانداران است و باید اجازه داد تا احزاب، افراد و فعالان سیاسی دارای مجوز، براساس قانون بتوانند در انتخابات دیدگاه ها خود را بیان کنند.

وی گفت:این فعالان سیاسی در زمان پیش از انتخابات نمی توانند درباره اشخاص صحبت کنند،اما می‌توانند در خصوص نقش مجلس و انتخابات در کشور صحبت کنند و نشاط را در جامعه افزایش دهند.

به گفته وی، باید به فعالان سیاسی که دارای مجوز می‌باشند، در چارچوب قانون اساسی میدان داد تا دیدگاهها و نظرات خود را بیان کنند.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی خاطر نشان کرد: اعتقاد دولت بر این است که همه سلایق و گروه‌های موافق و مخالف می‌توانند دیدگاه‌ها،ن ظرات و انتقادهای خود را بیان کنند تا از این طریق شاهد شکل‌گیری نشاط سیاسی در کشور باشیم.

مقیمی، رعایت بی‌طرفی، صیانت از حق رای مردم، تامین امنیت، حراست از اسناد و مدارک مرتبط با انتخابات، اطلاع رسانی به مردم، تعامل سازنده با هیات‌های نظارت، بازرسان و دستگاه‌های قضایی، شناسایی جرایم و تخلفات انتخاباتی و تهیه تقویم اجرایی انتخابات را از وظایف قانونی مجریان برگزاری انتخابات برشمرد.

وی تاکید کرد: انتخابات در کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد چرا که اداره کنندگان کشور با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود.

مقیمی برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و حداکثری را از مهمترین اهداف وزارت کشور دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا این وظیفه مهم خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مجری انتخابات وزارت کشور است و نقش فرمانداران در اجرای انتخابات بسیار مهم است گفت: برگزاری انتخاباتی شکوهمند، وظیفه فرمانداران در شهرستانهاست.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: تعامل سازنده فرمانداران با هیات‌های نظارت،بازرسی وزارت کشور، دستگاه قضایی و اطلاع رسانی شفاف از دیگر وظایف مجریان انتخابات است.

به گفته وی، فرمانداران به عنوان مجریان انتخابات در شهرستان ها با حفظ استقلال وظایف خود باید با هیات‌های نظارت تعامل داشته باشند.

 همایش منطقه‌ای آموزشی- توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری هفتم و هشتم مهرماه در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار