رونمایی از کلیپ «یک – هفت – پنج»

کیان مقدم خواننده سبک راک قطعه‌ای را در وصف و تجلیل از 175 شهدای غواص اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوشنبه هفتم مهر مراسمی مبنی بر رونمایی از کلیپ کیان مقدم خواننده سبک راک در رابطه با 175 شهید غواص با عنوان «یک، هفت، پنج» (175) برگزار شد.

قطعه «یک، هفت، پنج» یکی از ده قطعه آلبوم «بوی خون» است که به طور کلی با موضوعیت دفاع مقدس ساخته شده است. در همین راستا محسن ربیعی کارگردان این کلیپ گفت: ایده ساخت این کلیپ به آشنایی من و آقای امیر خلیلی برمی‌گردد، یعنی به زمانی که قصد ساخت یک فیلم سینمایی راجع به پدرشان را داشتم پدری که شهید زنده است. او در زمان جنگ اعدام شد اما به طور معجزه‌آسایی زنده ماند.

وی ادامه داد: همچنین به مدت زیادی خانم پیری در اتوبان امام علی ساعت‌ها نشسته و در انتظار پسر خود که در سال‌های اول جنگ به جبهه رفته روزها را سپری می‌کند و هنگامی که دلیل کارش را از او جویا شدیم، در جواب گفت: خانه ما چند سال قبل در این اتوبان بوده و الان که خراب شده و به جای دیگر رفته‌ایم به اینجا می‌آیم تا زمانی که فرزندم به خانه آمد، راه را گم نکند.

ربیعی افزود: من هم از این قصه ایده گرفتم و در ساخت کلیپ 175 شهید غواص از آن استفاده کردم. لازم به ذکر است که این کار در زمان کوتاهی ساخته شد.

در ادامه کیان مقدم خواننده و آهنگساز قطعه «یک، هفت، پنج» بیان کرد: تا کنون دو آلبوم مجهز را ارائه کرده‌ام. در کل سبک موسیقی من راک است و کلام آن فارسی. البته تا قبل از سال 90 فقط با کلام انگلیسی کار می‌کردم اما از سال 90 به بعد با ورودم به ایران به طور کامل کلام فارسی را جایگزین زبان انگلیسی کردم.

وی اظهار داشت: یک آلبوم کامل در زمینه دفاع مقدس به نام «بوی خون» کار کرده‌ام که شامل ده قطعه است. قطعه «یک، هفت، پنج» از رسانه ملی نیز پخش شده است. از آنجایی که این کار دلی است خیلی آن را دوست دارم.

مقدم عنوان کرد: من دارای مجوز رسمی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و جزو خوانندگان رسمی سازمان صدا و سیما هستم. در حال حاضر تصمیم جدی برای کارهای تصویری ندارم. زیرا معیارهای من در تصویر بسیار متفاوت است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندم آلبوم «بوی خون» را روانه بازار کنم تا مردم آن را بشنوند. آلبوم دیگری نیز کار کردم  که با علیرضا کهن دیری همکاری داشته و به طور تقریبی به اتمام رسیده است.

کیان مقدم گفت: اگر خدا بخواهد سال 95 کنسرتی را برگزار خواهم کرد. البته به خاطر سبکی که من دارم فکر نمی‌کنم مردم در مکان‌های بزرگ حضور پیدا کنند. آن هم به دلیل نوع موسیقی و سبکی است که من کار می‌کنم به خاطر همین با سالن‌های کوچک باید شروع کنم.

وی در پایان عنوان کرد: جامعه ما جامعه‌ای بوده که از هزار سال پیش مهد شعر بوده و موسیقی در آن کمتر از شعر کار شده است. از آنجایی که سبک من بیشتر بر پایه موسیقی بنا شده، پس باید آرام آرام با مردم ارتباط برقرار کنم.

گفتنی است؛ دست‌اندرکاران سازنده کلیپ «یک، هفت، پنج» عبارتند از:

خواننده و آهنگساز: کیان مقدم؛ مدیر تولید: مسعود ذاکری؛ فیلمبردار: علی فرهنگیار؛ شعر: احمد امیر خلیلی؛ تنظیم: کیان مقدم و نیما جاویدی؛ تهیه‌کننده: شرکت فرهنگی هنری کسا؛ تدوین حامد پاشایی؛ بازیگران کلیپ: زهرا سمنانی، ایمان کاظمی و محمد معین امیرخلیلی.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار