عفونت‌ گوش میانی و درمان به موقع آن

عفونت گوش میانی از شایع‌ترین علت‌های کاهش شنوایی در بچه‌ها به حساب می‌آید و در صورتی که درمان به موقع انجام نشود باعث پارگی پرده گوش می‌شود.

 دکتر تقدیری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نشانه‌های عفونت گوش میانی از قبیل: تب، استفراغ، بی‌قراری، احساس درد در گوش و ... است که در افراد خودنمایی می کند و معمولا علت آن عوامل باکتریایی است و کمتر ناشی از عوامل ویروسی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عفونت‌ گوش میانی یک بیماری جدی است عنوان کرد:بله، این بیماری بعلت اینکه هم باعث گوش درد شدید و هم کاهش شنوایی می‌شود باید جدی گرفته شود و کاهش شنوایی هم تبعات خاص خود را دارد که از جمله آن می‌توان به اختلال در تکلم و یادگیری به خصوص در کودکان اشاره کرد.

وی افزود: این بیماری در فصل زمستان و اوایل بهار و در پی سرماخوردگی شیوع می‌یابد و اگر پزشک عفونت گوش میانی را  تشخیص داده باشد، درمان آن با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها انجام می‌شود و درمان به موقع و سریع آن اهمیت بالایی دارد و حدود 10 الی 14 روز به طول می‌انجامد و لازم است که دوره درمان با آنتی بیوتیک‌ تا انتها طی شود. حتی اگر بیماری سریعا  و پس از چند روز بهبود یابد و علائم آن فروکش کند، زیرا درمان ناقص باعث عود مجدد بیماری می‌شود.

تقدیری گفت: تشخیص به موقع پزشک حاذق اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر پزشک ملتهب شدن پرده گوش را تشخیص بدهد و درمان سریع صورت بگیرد این بیماری کاملا قابل کنترل خواهد بود و عواقبی نخواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار