تبریز؛

تجلیل از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم

همزمان با هفته دفاع مقدس و در همایش با عنوان میهن، زن و دفاع مقدس از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل شد.

تجلیل از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ استاندار آذربایجان شرقی در این همایش هدف از برگزاری آن را گرامیداشت جایگاه زنان در دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این همایش با محوریت های نقش و جایگاه زن در دفاع مقدس، خانواده و تربیت فرزندان، ترویج ارزشهای دینی سبک زندگی اسلامی،نقش زن در سلامت جسم و روان برگزار می شود.

جبارزاده گفت: اگر در طول دفاع مقدس همکاری زنان نبود قدفاع با مشکل روبرو می شد و اگر مادران شهدا فرزندانی با روحیه ایثارگری و شهادت به جامعه تحویل نمی دادند اصلا دفاع مقدسی شکل نمی گرفت.

وی افزود: ما باید مادران و همسران و خواهران و دختران شهدا و جانبازان را قدر بدانیم و ایثار و فداکاری انها را هیچ وقت از یاد نبریم.

حشمتیان معاون سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس (بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس) نیز در این همایش گفت:ماموریت سازمان ما ثبت خاطرات و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که در این خصوص همه باید مشارکت و همکاری کنند چرا که دفاع مقدس برای همه مردم است و ثبت خاطرات دفاع مقدس یک تکلیف عمومی است که نیازمند نگاه اعتقادی و الهی دارد.

وی افزود: اگر دیروز دفاع نظامی بود امروز دفاع فرهنگی است و ما باید با غنی سازی محصولات فرهنگی برای نسل امروز و نسل آینده الگو ارائه کنیم.

حشمتیان گفت: خانواده های شهدا و ایثارگران بهترین الگو هستند و باید نویسندگان و شعرا و فیلم سازان ازخاطرات مادران و همسران و فرزندان بهره ببرند و ما با بهره گیری از این آثار هست که می توانیم آثار توطئه های دشمن را خنثی کنیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.