سازمان تجارت جهانی از پیوستن ایران استقبال کرد

مدیر کل سازمان تجارت جهانی عضویت ایران در این سازمان را دور از ذهن ندانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛"روبرتو آزودو،" مدیر کل سازمان تجارت جهانی، روز گذشته اعلام کرد ایران می‌تواند به این سازمان بپیوندد. وی افزود این در حالی است که اخیرا هیچ گونه تماسی از تهران در خصوص این موضوع دریافت نکرده است.

آزودو در ادامه اظهار داشت: تا زمانی که همه اعضای سازمان تجارت جهانی از پیوستن ایران به این سازمان حمایت می‌کنند، این سازمان نیز آمادگی پذیرش ایران را خواهد داشت. 

ایران نخستین بار تقاضای عضویت در سازمان تجارت جهانی را سال 1996 (1375) مطرح کرد؛ اما مخالفت‌های آمریکا با این موضوع مانع از ورود کشورمان به سازمان مذکور شد.

آزودو در این باره گفت: سازمان تجارت جهانی یک مجمع باز است. هر کشوری که بخواهد به این سازمان بپیوندد، مورد استقبال قرار می‌گیرد. برای عضویت این کشورها در سازمان تجارت جهانی، باید با سایر اعضای این سازمان در این باره مذاکره شود. اخیرا هیچ درخواستی را از تهران درباره این موضوع دریافت نکرده ایم.

ایران ژوئیه (تیر) با کشورهای روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان در خصوص محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود در ازای بهره مندی از لغو تحریم‌ها توافق کرد. بدین ترتیب این امکان وجود دارد که ایران، به سازمان تجارت جهانی بپیوندد. این سازمان در حال حاضر 161 عضو دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار