اظهار نگرانی عربستان سعودی از حملات هوایی روسیه به سوریه

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، حمله هوایی روسیه به سوریه را نگران کننده دانست.

اظهار نگرانی عربستان سعودی از حملات هوایی روسیه به سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «عبد الله المعلمی،» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، در نشست مجمع عمومی، در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «کشورهایی که در چند روز اخیر به سوریه حمله هوایی کرده‌اند، نباید ادعا کنند با داعش در حال مبارزه هستند؛ بلکه آنها از رژیم ستمگر "بشار اسد" و متحدان تروریست او مانند "حزب‌الله" حمایت می‌کنند.»

روسیه در حملات هوایی چند روز اخیر خود به سوریه، مواضع داعش را در شهرهای «حمص» و «حماه» مورد هدف قرار داد. ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد براثر این حملات 36 غیرنظامی جان باختند. روسیه این ادعا را به شدت رد کرد و آن را دروغین و بخشی از «جنگ اطلاعاتی» دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: «این اقدام روسیه مجاز و درچارچوب قوانین بین‌المللی بود.» وی در ادامه افزود: «تفاوت میان حمله هوایی فرانسه با حمله روسیه چیست؟ تنها یک تفاوت وجود دارد و آن این است که ما باتوجه به درخواست‌های دمشق اقدام می‌کنیم.»

چندین کشور از جمله عربستان سعودی، از حملات هوایی روسیه به سوریه در روز چهارشنبه اظهار نگرانی کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۱۱:۴۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
فاجعه منا چگونه میتوانست «کارآمدی» رژیم سعودی را زیر سؤال ببرد؟
عربستان سعودی درمدت 5 سال است لیاقت مدیریت القاعده و داعش و مخالفان سوری و جبهه النصره و طالبان دارد.
عربستان سعودی لیاقت مدیریت حجاج ها منا ندارد.
عربستان سعودی درمدت 5 سال ثابت کرد که دشمن درجه یک دین اسلام و قرآن و مسلمانان و بشریت است، کشورهای اسلامی تاکنون درمورد عربستان سعودی وتمام تروریست ها درخاورمیانه کوتاهی کرده است.
آخرین اخبار