اردبیل؛

19 امامزاده اردبیل میزبان جشن ولایت علوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم جشن بزرگ ولایت علوی و اکمال دین نبوی در 19 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت الاسلام قیامی افزود: واقعه غدیر خم شناسنامه فرهنگ و هویتی مسلمانان و بالاخص شیعیان است و همه سخنرانان در جشن هایی که در امامزادگان برگزار می شود به موضوع شناساندن فلسفه و فرهنگ غدیر خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در سایر مساجد و بقاع متبرکه نیز بصورت پراکنده جشن هایی برای این مناسبت برگزار خواهد شد افزود: جشنهایی که تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار می شود در شش امامزاده شهرستان خلخال، شش امامزاده و مکان مذهبی شهرستان اردبیل، شش امامزاده شهرستان مشگین شهر و یک امامزاده شهرستان گرمی انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: هدف از اجرای این برنامه ها را گسترش معرفت دینی با شناساندن فرهنگ غدیر به مردم بیان کرد و گفت: باید نشان بدهیم این عید با اعیاد دیگر فرق دارد و این عید و این جشن باید فراگیر و با محوریت و مشارکت مردم برگزار شود.

حجت الاسلام قیامی افزود: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است و اگر تفسیر روشنی از آیات خدا و قرآن در خصوص غدیر در جهان داشتیم امروز شاهد برادر کشی و جنگ بین مسلمانان و اختلاف میان جهان اسلام نبودیم.

قیامی گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ و فلسفه واقعه غدیر سینه به سینه و نسل به نسل در بین مردم جاری شود و غدیر مربوط به دولتمردان و نهادهای دولتی نیست و غدیر متعلق به همه بشریت است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.